Forumet för dig som älskar Sega! 

  • Segalovers får ny ledning!

  • Frågor och nyheter rörande forumet
Frågor och nyheter rörande forumet
 #34832  by ManiaC
 
Hejsan! Som en del säkert redan vet så har motivationen att driva vidare forumet inte riktigt funnits från min sida sedan jag själv slutade att samla. Både jag & Almostoriginal har inte heller riktigt kunskapen eller tiden att utveckla & driva forumet framåt så vi tackar för oss & hoppas det blir bra under ny regi :mrgreen:

Ny ledning: Lirod som ni alla säkert känner igen här i forumet även från SNDB kommer att ta över skeppet! Vi önskar er lycka till och hoppas att forumet är i goda händer :)
clipart38721.png
clipart38721.png (137.41 KiB) Viewed 20246 times
 #34837  by Lirod
 
Största anledning till att jag kände att vi borde ta över driften är att Segalovers behövs och förtjänar att finnas kvar. Således kommer forumet finnas kvar precis som idag, gissningsvis så kommer vi att uppdatera till samma utseende som SNDB, med den största vinsten att forumet blir mer mobilanpassat samt ett gäng "Quality of Life"-förbättringar. Det vore också kul att berätta mer om svensk SEGA-kultur i sociala medier, där kanske ni medlemmar vill vara med att hjälpa till?

Vi tar också gärna emot idéer!

[thumbup]
 #34843  by NGF
 
Här är mina idéer:
  • Tävlingar.
  • Veckans medlem.
  • Intervjuer.
  • Guider.
  • Månadens spel där alla ska köra samma spel.
  • Samlarporträtt.
  • Omröstningar.
 #34847  by Henke
 
Nämen! Va? Trodde först att jag hittat en gammal första april-tråd.

Grattis till forumet!

Vad roligt att Lirod vill ta sig an detta, jag trodde sndb var jobb nog haha!
 #34853  by NGF
 
Ja jag är gärna med att livar upp men kan icke göra det ensam :P Dags för en nytändning!
 #34859  by Lirod
 
Kul att höra! Jag har en lanserings- nystartsidé, men vi tar det lite närmare.

[thumbup]
 #34861  by Henke
 
Kul att höra!

Det skulle nog behövas en rejäl ”reklamkampanj” för att få hit nya användare först och främst. Även om det är kul med tävlingar, omröstningar och gemensamma spelsessioner så blir det lite torftigt med de 4-5 aktiva medlemmarna som finns i dagsläget?
 #34862  by NGF
 
Finns ju en hel drös med gamla användare som man skulle kunna mejla ut till och locka tillbaka [thumbup]
 #34884  by Otherworld
 
Kul! Blir nog kanonbra, jag har varit lite rädd för att segalovers skulle försvinna. Även om jag själva inte varit särskilt aktiv senaste tiden..
Jag hjälpte ju till med bilder på mina spel till databasen för flera år sen, men tappade det sen och fortsatte inte. Sen blev Tronin mer och mer inaktiv som det var jag skickade bilderna till och som lade upp dem. Men jag fortsätter gärna med det, sitter på bra mycket mer spel än sist. Plus alla hyrspelen.

Jag hoppas bara att det mörka temat kommer finnas kvar/eller iaf kunna vara valbart även i framtiden? :)
 #34885  by Lirod
 
Vad roligt, vi ordnar gärna med bilder till databasen! Är det dina bilder där spelen ligger på en SEGA-affisch?

Angående temat så tänker vi fortsätta med det svarta och blåa, känns typiskt SEGA (fast egentligen bara Mega Drive och Saturn?).

[thumbup]
 #34888  by Otherworld
 
Det är inte bara mina bilder, ManiaC och nån annan tror jag började med vissa, men majoriteten av dem är mina bilder ja. Tanken var ju att ha bilder på spelen i databasen som faktiskt var från oss medlemmars samlingar, vilket är kul :)
 #34899  by Lirod
 
Tyvärr var själva forumet så trasigt att vi var tvnugna att bygga om stora delar, så bilderna är förmodligen försvunna tillsammans med de som redan var korrupta. Jag hoppas att dessa sparats lokalt av er?

@Otherworld
 #34905  by Lirod
 
Det stämmer! Jag har testat med två spel och det var bara att uppdatera adressen till ssdb, så får pilla med det manuellt!

8-)