Forumet för dig som älskar Sega! 

  • Utseendet på Segalovers

  • Frågor och nyheter rörande forumet
Frågor och nyheter rörande forumet
 #12576  by Janone
 
Vad har den nuvarande designen på Sonic med en vit sida att göra? :P
Minns bara att vitt är mer Sonic klassiskt än svart!
1. Omslaget till Sonic 1 är vit i europa, mer vitt än svart i japan.
2. Sonic bär vita handskar, han bär inga svarta plagg överhuvudtaget.
:ugeek:
 #12580  by Zebbe
 
Segas konsoler framtill Saturn är svarta (som också är det ibland) :). Det är en Sega-sida, inte en Sonic-sida, så jag ser själva färgen som en symbol för konsolerna och Sonic som ett ansikte så att säga :).
 #12582  by Batman666
 
Bytte tillbaka till vit efter att jag blev påmind om att den fanns. Det räckte i exakt 1 dag sedan bytte jag tillbaka. Vet inte varför men med vit bakgrund så missar jag nya posts på trådarna. Blir svårare att läsa konstigt nog, är nog bara jag.

Men håller med Zebbe, svart känns rätt för ett SEGA forum. Och så är det estetiskt snyggaste färgen IMO ;)
 #13225  by ManiaC
 
Har lekt lite med logga till det röda temat. Finns aktiverat nu för de som uppskattar att kunna använda rött även när det inte är jultema.

För att ändra gå till -> Kontrollpanel - inställningar och välj SonicRed som "Min stil"!

Kom gärna med feedback!
 #13226  by HVQ
 
Har haft den vita ett tag nu så ska testa med den röda :)
 #13228  by Tronin
 
ManiaC wrote:Kom gärna med feedback!
Bra jobbat. Det blev riktigt snyggt att ha Knuckles i färg. Nu gör du Sonic avundsjuk som bara är gråsvart i det blåa temats logga.
 #13230  by HVQ
 
Är det knuckles? Trodde det var sonic i rött..
 #24205  by ManiaC
 
martin2988 har som vissa av er säkert vet bidragit med en vacker logga i påsktema! Så givetvis ska vi använda den & stort tack,, :D Läcker dessutom! [thumbup] Ser ni inte den så testa uppdatera er läsare / rensa kakor mm.. Kommer nog försöka knåpa på ett tema som går mer i loggans stil till nästa påsk dock :)

Jag har btw även aktiverat det röda temat till dem som föredrog det då jag såg att det var inaktiverat!
 #24208  by Henke
 
Ja, snyggaste loggan hittills!
 #24209  by Zebbe
 
Ja, den var snygg :). Bra jobbat!
 #24210  by martin2988
 
Tack, kul att den uppskattas :D
Ska dock fixa till den så att den blir måttanpassad! :)
 #24223  by Mrkaka
 
I löve it Martin 8-)
 #24228  by Bondmaster
 
Snygg temalogga

(Fast jag skulle nog inte våga öppna de där påskäggen för de e nog genomruttna :D )
 #33944  by ManiaC
 
Lite jultema hann vi få in trots allt! ;) Ligger ett gäng aktiva teman för stunden ni kan kika på :)


Segalovers.jpg
Segalovers.jpg (190.93 KiB) Viewed 19637 times

Sllight.jpg
Sllight.jpg (200.79 KiB) Viewed 19637 times

Slred.jpg
Slred.jpg (137.16 KiB) Viewed 19637 times

Xmaslight.jpg
Xmaslight.jpg (167.02 KiB) Viewed 19637 times

xmasred.jpg
xmasred.jpg (191.5 KiB) Viewed 19637 times

easter.jpg
easter.jpg (153.45 KiB) Viewed 19633 times
 #33947  by lindholm
 
[thumbup]

Kan du ändra så ljusa temat (SLlight) täcker hela skärmen? nu är det ihoptryckt med mörkgråa kanter

EDIT: samt, i samma tema, göra så att man kommer till forumindex när man trycker på stora loggan