Forumet för dig som älskar Sega! 

  • Fler medlemmar - Tips!

  • Frågor och nyheter rörande forumet
Frågor och nyheter rörande forumet
 #874  by Zebbe
 
Jag ska ha ett bord på Retrospelsmässan i maj, jag kan nog skriva ut en liten flyer med loggan och URL:en på och ha på bordet :).
 #881  by HVQ
 
bra idéer.

hmm funderar också på att dra på retrospelmässan, får se om man kan planera in en helhelg i göteborg eller nått.
 #886  by Zebbe
 
Japp, något i stor upplösning vore nice :). Släng ihop något du :).
 #900  by Zebbe
 
Den sista blir kanon att printa ut, så jag ska göra det och plasta in den och ställa på bordet sedan :). Tack :).
 #942  by Zebbe
 
Ja, det är synd. Tur att man har släkt där nere :).
 #947  by HVQ
 
ManiaC wrote:Det är du som ska ha tack =) Synd att man har så långt till den där mässan,,
Kan ju bara va hälften så långt ner från dig som för oss här uppe. kanske är nån mer som ska dit du kan samåka med :)
 #2222  by Tronin
 
Rotmosträdet wrote:Ska lätt lägga in loggan nästa gång jag lägger upp auktioner!
Det är en bra idé. Det var så jag hittade till nesdb.se och sedan var det lite av en slump att jag inne på deras forum hittade till segalovers.se.
 #2248  by Janone
 
Två väldigt lätta sätt att göra reklam på samt även knyta forumet lite närmare inpå varandra är att
1. Skapa en Facebook grupp för forumets medlemmar, där kan man också droppa nyheter, hälsa nya forummedlemmar välkomna osv. Man ska inte använda gruppen som forum utan bara göra reklam för forumet.

2. Skapa ett twitter konto där man följer branschfolk, samlarfolk, medlemmar osv.

Båda de här sätten är perfekta sätt att försöka få officiella Sega konton (twitter och Fb) att uppmärksamma just sg.se för att säga "WoW! Look at thoose crazy swedes who lists all thoose crazy games, take a look!" eller något. :P

Utöver det så kan man ju också försöka få till ett par träffar. Numera finns det ju ett förträffligt tillfälle att kolla om man kan få abonnera Super Motari här i sthlm för en sega retro spelkväll, kanske under en speciell Sega kväll. Förslagsvis när exempelvis Sega fyller år, Megadrive, Saturn, Dreamcast eller Sonic fyller år. Perfekt läge att använda som publicitets stunt också genom att försöka få de redan nämnda sega kontona att exmpelvis retweeta en öppen inbjudan på twitter eller något.

Tryck flyers och kolla med era lokala spelaffärer om ni kan få lämna dem i deras butiker för att intresserade kunder ska plocka med sig dem hem.

Just sayin. :)
 #2258  by HVQ
 
riktigt bra förslag det där Janone [thumbup]
 #2263  by HVQ
 
skickade en begäran om att gå med.