Forumet för dig som älskar Sega! 

  • Förslag på förbättringar och allmänna synpunkter

  • Frågor och nyheter rörande forumet
Frågor och nyheter rörande forumet
 #1066  by Rotmosträdet
 
De gula ser för jävliga ut, någon som kan fixa dem? De är väl anpassade för en vit bakgrund? Kanske skulle forumet ha blå SEGA-bakgrund? :)
 #1067  by HVQ
 
tycker forumet är grymt snyggt men håller med om att de gula smileys'arna inte är vackra. ny uppsättning med smileys är på önskelistan :)

De ljusblå är ifs helt ok, men det är ju de gula man använder mest.
 #1068  by Janone
 
Jag brukar vara en sådan person som inledningsvis kommer med ganska hårda med vänliga förslag. ^^

Får jag föreslå att byta ut den svarta bakgrundsfärgen? Det är väl Sonic som ska hyllas, inte Shadow? :P Plus att den svarta ger ett lite mindre seriöst intryck enligt min mening. List my games hade för många herrans år sedan en funktion där man själv kunde välja mellan 2-3 bakgrundsfärger, jag hade "Sonic blått". Det var läckert. :)

Men ja som sagt, jag ser gärna att sidan går mer i Sega´s (och därmed Sonic´s?) färger, dvs vitt, blått och rött. :) Tror det skulle se mycket snyggare ut både grafikmässigt (ex smileys) och till övrig fördel.
 #1090  by ManiaC
 
Tackar för kritiken och förslagen ska ses över:). Förhoppningsvis hinner jag göra lite nytta i helgen.. Smileys ska jag ta en titt på och det är även tänkt att få fram fler designer att välja imellan om man inte är förtjust i mörkt :)

EDIT: Smileys fixade [thumbup]
 #1204  by HVQ
 
varje spel som kom till MD-Pal har en egen tråd. tanken är att det ska finnas bilder och lite info om varje spel + att man ska kunna skriva kommentarer om man vill om spelen. tror att ca en 3e del av spelen har bild/info i nuläget

http://www.segalovers.se/viewforum.php?f=28
 #1206  by HVQ
 
skulle va kul att utöka det till andra sega konsoler efter hand och såklart även MegaCD och 32X. Men någon dag ska jag ta mig i kragen och fota alla spel jag har som inte har foto tillagt ännu, alla andra är självklart välkomna att göra samma sak.
 #1211  by Rotmosträdet
 
Ett stort S kanske med SEGA-typsnittet?

Ser tråkigt ut nu, bara Tradera & Swehockey är så tråkiga också att de inte kan fixa en ikon av mina 20-30 sidor som jag har i Firefox på "baren".
 #1212  by HVQ
 
bra idé [thumbup] . ingen aning om hur man lägger till en sådan men det borde inte vara så svårt.

Rotmosträdet: hmm för tradera får jag upp en ikon
 #1214  by HVQ
 
här är i alla fall en sida där man kan generera en favicon. kul att sitta o leka lite. vi kanske kan få fram lite olika förslag och en röstning/tävling eller liknande.

http://www.favicon.nu/


**edit**
Den ska ligga mellan dina head taggar, på alla sidor så klart.

[html]
<link rel="shortcut icon" href="/favicon.ico" />
[/html]
 #1222  by Rotmosträdet
 
Likabra att säga det meddetsamma.

LÄGG SIDAN PÅ EN SNABB KLINISK SERVER!! Annars kommer ingen orka med skiten. Den går ju inte att använda nu alls. LMG & Cowa hade ju problem året om med sina skitsidor, de var alltid nere eller sega. Snälla fixa det annars ger jag upp redan nu.
 #1229  by ManiaC
 
Det ligger på ett år på one.com,,, Får kanske ta och klaga lite och se om de hjälper, annars får man väl köra på nåt annat hotell sedan. Jag har dock inte upplevt det överdrivet segt senaste dagarna jag varit inne men jag är ju inte inne hela tiden heller så.. Vad sitter du på för uppkoppling btw?
 #1250  by Janone
 
Som Thomas säger, tidigare idag gick det inte att komma in alls. :/ Kolla med bättre host-ning. Har själv ganska dåliga erfarenheter från b-one dom de hette då. :P Jag kan pyttsa in en slant som stöd.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 12