Forumet för dig som älskar Sega! 

  • Förslag på förbättringar och allmänna synpunkter

  • Frågor och nyheter rörande forumet
Frågor och nyheter rörande forumet
 #9281  by Tronin
 
Rucket wrote:Jag kan tycka att det vore bra att ha det som så att när du får ett PM, går in i inkorgen och går tillbaka till index utan att ha läst meddelandet, att det står att du har ett oläst meddelande. Som det är nu så får du endast påminnelse om att du har ett PM de gånger du har fått ett nytt. Drygt om man glömmer bort ett PM för att man har varit inne i inkorgen men inte hunnit läsa det :(
ManiaC, går det att fixa ovanstående på ett smidigt sätt?
 #9843  by stattin
 
Klart att det går att byta namn.

Alla moddar har en fil som innehåller all text, dock vet jag inte riktigt vart filen ligger men den bör finnas under en mapp som heter "language".

Ta en kopia på den, översätt orginalet, spara. Går det galet så ersätt med kopian bara.
 #11204  by Tronin
 
Som ni ser på under ManiaCs profilbild ser det inte så snyggt ut för tillfället. Jag föreslår att ni väntar med att använda funktionen tills det går att använda följande kod
Code: Select all
[url=länkadress]TEXT[/url]
 #12815  by ManiaC
 
Är det bara jag eller är det inte rörigt med alla dessa "vad spelar du nu?" varianterna?

Tror det hade varit bättre att ha två stycken bara. En SEGA relaterad. och en INTE SEGA.

Just nu är det en md, en sms, en övrigt sega, en ikke sega osv.

eller?
Last edited by Tronin on 25 Oct 2013, 16:54, edited 1 time in total. Reason: Jag lyfte ut frågan då jag tycker den är värd att diskuteras med hela forumet.
 #12819  by Tronin
 
Rörigt? Ptja. Tanke är att de olika trådarna mer ska spegla den kategori de ligger inom. Det är lagom osmidigt att ha en Master System-kategori och sedan vara tvungen att gå in under Övrigt spelrelaterat (som det var innan) för att skriva att man spelar ett visst spel.

Man skulle kunna göra som på NESdb och göra forumet inriktat till enbart Mega Drive och ha resten av konsolerna tillsammans med all annan bråte i Övrigt spelrelaterat, men det känns fel. Därför tycker jag det är ett nödvändigt ont att ha fyra olika "Vad spelar ni för tillfället"/"Senast avklarade".
 #19614  by lindholm
 
För jag "ganska" ofta läser där utan att ha loggat in, och när jag väl loggat in så syns trådar som olästa... Så man läser inlägg man redan läst.

Och övrigt kategorin lär ju knappast vara något som lockar folk till forumet
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12