Forumet för dig som älskar Sega! 

  • Verktyg för att sortera listor

  • Frågor och nyheter rörande forumet
Frågor och nyheter rörande forumet
 #1812  by stattin
 
Jag tänkte eftersom många av gör listor till höger och vänster och oftast vill ha dessa sorterade, så slängde jag ihop ett javascript lite snabbt som fixar biffen.

Kopiera in en osorterad lista, tryck på knappen, kopiera den nya listan.
Utelämna list titel (ex Mina Sega spel). *Ha inte med extra radbrytningar, då kommer hela listan att få en extra radbrytning mellan varje post.

Så.. för den som vill sortera lite.
http://sortera.jstn.se/

*Jag som hade gjort ett fel, fixat nu :) dessutom la den till extra radbrytning på varje rad, också fixat nu.
 #1825  by stattin
 
ManiaC wrote:Är inte riktigt hemma på hur man gör men ja, det hade inte varit fel :)
Jag tänkte först att det ska nog vara en enkel match.. men sen kom jag på att det är ju phpBB forum vi har att göra med, och det styr väl du det mesta från en kontroll panel antar jag.

Ska kolla runt lite om jag hittar en lösning, funktionen i sig moddar jag till så den passar segalovers.se.

Ja jag har för mycket fritid :oops:
 #1829  by stattin
 
Ok.
Jag kom på hur man skulle gå till väga. Allt handlar om att lägga in en BBCode (som jag gjort själv) helt enkelt. Jag har provkört på ett eget phpBB forum och det funkar utan buggar, skulle det ändå visa sig att det finns buggar så får man ju helt enkelt bara ta bort knappen.

Men om man tar bort knappen!
Så tänkte jag, att då kanske man påverkar inlägg i forumet. Så jag provade att ta bort knappen, nejdå inläggen var kvar men det var även själva BBCode [taggen] som då längre inte fyllde någon funktion.. störigt.

Exempel: Jag vet att du ManiaC la till denna knapp (Nintendo) för ett tag sen. Och om du tar bort den knappen (av någon konstig anledning). Då skulle alla inlägg som använt sig av Struken taggen se ut så här.
Code: Select all
[Struken]Nintendo[/Struken]
Och det är ju jäkligt knepigt av dom som skapat phpBB att dom inte har tänkt på detta?

Jaja du gör som du vill, här är det du behöver.

Knappen:
Code: Select all
[Sortera]{TEXT}[/Sortera]
Html koden: (eller javascript...)
Code: Select all
<script type="text/javascript">
var sort = '{TEXT}';
sort = sort.split("<br />").sort().join("<br>");
document.write(sort);
</script>
 #1833  by Rotmosträdet
 
Testar:
 #1836  by stattin
 
en sak blir knäppt, den sätter alltid stor bokstäver först.

Sorterad: (Litet "a" hamnar längst ner)


Sorterad: (Och här hamnar stort Ö längst ner och stort K längst upp?)


Fast.. det funkar nog som så att det sortera stora och små bokstäver för sig.

Ej sorterad:
A
a
b
c
B
C
e
d
E
D

Samma som ovan fast sorterad:


så funkar det :)
 #1844  by stattin
 
Sorterad:


Det beror nog på att XXX är stora..
Kom på en sak till, färgkoder och annat räknas med i sorteringen vilket kan påverka.

Sorterad: (med färgkod och bold)

Code: Select all
[sortera]Svenne
Sven[color=#BF0000][b]xxx[/b][/color]
SvenXXX[/sortera]
Hm, kan kolla om det går att lösa alla fall.