Forumet för dig som älskar Sega! 

  • När tankarna om inriktning/försäljning slår till

  • Senaste köp, värderingar och samlardiskussioner om Sega
Senaste köp, värderingar och samlardiskussioner om Sega
 #8047  by Tronin
 
Ja, visst är det kul att äga massa saker, men rent ekonomiskt är det mindre kul :P Men visst, skulle jag göra mig av med samlingarna och enbart köra med ett par, tre everdrive-kassetter så skulle jag ändå inte vara nöjd. Då skulle jag istället sakna min samling. Jävla moment 22 :lol:
 #8070  by nissling
 
Jag samlar inte längre på spel, men minns att när jag gjorde det så kunde jag ha svårt för att sälja saker. När intresset dog ut så var det inga problem att göra sig av med prylarna. Idag är jag ju filmsamlare som alla här säkert vet om, men har svårt för att sälja en film även om jag tycker den är helt bedrövlig. Jag vill på något sätt ha kvar allt som jag har köpt sålänge jag samlar på det. Enda gångerna som jag har sålt filmer är om det har varit dubletter eller om utgåvan skulle dra in mycket pengar och jag inte gillar filmer (då överväger det att köpa en budget-utgåva senare). Om jag tittar i nedre delen av min hylla så hittar jag massvis med filmer som jag tycker är skit, t.ex. Memento, American History X, I Saw The Devil, Evil Dead etc. Men jag kan inte tänka mig sälja dom ändå, jag har sett dom och dom ingår i samlingen även om jag helst vill glömma dom.
 #21949  by AlmostOriginal
 
nissling wrote:Jag samlar inte längre på spel, men minns att när jag gjorde det så kunde jag ha svårt för att sälja saker. När intresset dog ut så var det inga problem att göra sig av med prylarna. Idag är jag ju filmsamlare som alla här säkert vet om, men har svårt för att sälja en film även om jag tycker den är helt bedrövlig. Jag vill på något sätt ha kvar allt som jag har köpt sålänge jag samlar på det. Enda gångerna som jag har sålt filmer är om det har varit dubletter eller om utgåvan skulle dra in mycket pengar och jag inte gillar filmer (då överväger det att köpa en budget-utgåva senare). Om jag tittar i nedre delen av min hylla så hittar jag massvis med filmer som jag tycker är skit, t.ex. Memento, American History X, I Saw The Devil, Evil Dead etc. Men jag kan inte tänka mig sälja dom ändå, jag har sett dom och dom ingår i samlingen även om jag helst vill glömma dom.
Jag känner igen mig i både det ManiaC och Nissling säger. Men jag kommer även ihåg Ian som berättade att han hade en jätte stor samling med spel men som han sen sålde av. Han gav mig en hel del bra tips som jag än idag tänker på. I början köpte man allt som fanns. Om det var privat eller från spelföretag det kvittade. Efter att ha pulsat runt i tv spel i flera år så börja man sakta men säkert ledsna på mycket av det man har. :( Men ska man sälja eller ha kvar? Det är frågan som man aldrig lyckas svara på själv. Visst skulle det vara skönt att slippa allt. Men samtidigt finns det grejer som kommer bli väldigt svåra att köpa tillbaka [thumbdown] Hur känner ni andra där ute? :)
 #21950  by lindholm
 
Jag skulle nog inte ha några problem med att göra mig av med 99% av alla mina konsolspel, mest latheten som gör att jag har dem kvar, samt att jag inte har behov av pengar eller den lilla plats de tar.

Skulle nog även kunna tänka mig att göra mig av med något arkadkabb som priset vore rätt (för att köpa ett annat...)
 #22508  by Otherworld
 
Jag sålde ju nyligen alla min Master system spel, 46 stycken, för ja aldrig spelar dom och det var över 2 år sedan jag köpte nått nytt till MS. Och för jag vill satsa på min MD samling. Men jag hatar att sälja av mina spel. Det känns inte rätt. Låter kanske inte så bra :P men jag har alltid älskat o äga grejer. Framförallt då spel som är en av mina största hobbys o passioner. Sen då att jag har en jädra massa andra saker o samlingar med. Jag har sagt det innan o jag säger det igen, att jag tvivlar starkt på att jag någonsin kommer göra mig av med min spelsamling. Åtminstone min MD samling.
 #22529  by reznorhead
 
Jag köper sånt som är kul och det håller värdet ganska bra, men en del skit hänger på iblnad.

Köpte mycket NES i våras och i somras men nu är det än 2-3 spel som jag vill göra mig av med. Resten är jag nöjd med. Gillar att kolla i samlingen och känna att det bara är bra och roliga spel där. Resten kan jag sälja.