Forumet för dig som älskar Sega! 

  • Sammafatta Segaåret 2011 - Blicka framåt 2012

  • Senaste köp, värderingar och samlardiskussioner om Sega
Senaste köp, värderingar och samlardiskussioner om Sega
 #4056  by HVQ
 
Är ju nu vid årsskiftet man brukar reflektera över det gångna året och blicka framåt mot det nya. Så hur vill ni sammanfatta året 2011 och vilka förväntningar har ni på 2012?


2011 har nog varit det året som jag köpt minst spel till mega driven sen jag började samla. 12st spel till MD, 3 MCD men även ca 20 spel till master system. Höjdpunkterna av de spel jag köpt är nog Panorama Cotton och Pier Solar, även The Space Adventure var kul att få hem :)
Men det bästa på segafronten är såklart segalovers.se :P Kul med ett trevligt svenskt sega forum.

TVspels relaterat utöver sega så skaffade jag en xbox360 under året och spelet som jag nött mest har varit Mass Effect 1 och 2. Bästa spelupplevelsen på flera år enligt mig. Förutom TV spel har jag också samlat på mig/läst en hel del comics/graphic novels.

2012 Hoppas under det nya året kunna lägga en del fina titlar till samlingen, speciellt MCD är jag sugen på införskaffa lite skoj till. Tror också på att segalovers kommer växa till sig lite, både med nya medlemmar och forumets innehåll :)
 #4057  by Tronin
 
2011
I slutet av året började nostalgin komma krypandes och jag plockade fram det gamla MDt från barndomen. Det har resulterat i 20 (+3) spel. Av dem är det endast tre stycken jag har spelat på MD, majoriteten har jag istället spelat antingen på SNES-emulator eller PC. Så det finns ett nostalgiskt värde i dem. De sista (en handfull) av spelen köpte jag för att de helt enkelt såg ut att vara bra lir.

2012
Jag har sju spel kvar att inhandla innan jag är nöjd. Då har jag de spel jag har en personlig koppling till samt de spel jag ser som värda att spela till MD. Så värst svårt borde det inte vara heller, så länge mutanthockeyn dyker upp lär jag bli klar med nostalgisamlandet under 2012. Sedan får jag se vad som händer, kanske blir det som så att jag kompletterar de spel som saknar manualer så de spel jag har blir kompletta.
 #4294  by Zebbe
 
Jag har köpt spel för en vansinnig massa pengar:

Vectorman 2
Nightmare Circus (kassett + manual)
Darxide
Shadow Dancer
Star Odyssey
Ringside Angel
Madou Monogatari
Danny Sullivan's Indy Heat (repro)
Gynoug
Chinese Battle Chess
Road Rash
Road Rash II
Super Hydlide
T-Mek
Slam City
Night Trap
WWF Raw
Dungeon Explorer
Nadia
DJ Boy
Pengo
Alien Soldier
Shi Kin Joh
Vixen 357
Menacer
Phantasy Star, repro med ny översättning och FM-ljud

Det största jag uppnådde var nog en komplett EU 32X-samling. 2012 kommer bli betydligt lugnare. Blir nog mest lite co-op-spel och RPG:n.
 #4298  by Rotmosträdet
 
2011: Sålde min kompletta NES SCN-samling för 100 000:-, efter att NES-boken blev klar kändes det skönt. Saknar dem inte direkt. Nya målet på hösten blev 539 MD PAL-spel. Nästan halvvägs med 241 st. nu.

2012: Kommer förhoppningsvis köpa hus för NES-pengarna. :)
Och med lite tur kommer det en liknande bok om Mega Drive.
 #4300  by Zebbe
 
Du måste väl ändå ha kvar något till NES, typ tyska kassetter att spela på eller något?

Ser fram emot Mega Drive-boken :).
 #4304  by Zebbe
 
Hajar inte hur man kan överge tv-spel, eller en konsol man samlat komplett till :P.
 #4311  by nissling
 
Eller lite spelar man ju faktiskt, har lirat en del GTA3 på Ps2'an de senaste dagarna. San Andreas och Vice city har jag redan klarat ut.
Men om man har ett JK med ett gäng rejäla spel kan det bli lite svårt att gå tillbaka till tv-spelen. Och det är inget man känner sig missnöjd med heller. :lol:
 #4324  by Janone
 
Av ps2ans gta spel så är det Gta 3 som jag haft mest roligt med. Det bästa var att när jag spelade det på dator så hade jag en...ehh..."hemma version" ;) som var trasig, så när någon sköt eller när ett fönster gick sönder så hängde sig spelet och jag fick starta om det och börja från senaste sparningen. KOm nog ändå ca 50-60% minst i mainstory utan att avlossa något skott eller utan att krossa en ruta. Det intressanta var ju att jag kunde exempelvis slänga en granat så den landade nära ett fönster och sedan bege mig en bit därifrån medans den briserade så fungerade spelet. Så det var så jag fick döda alla jag var tvungen att döda. :P Genom att antingen köra över dem (utan att de började skjuta) eller genom att plantera bomber i form av brinnande bilar eller liknande i deras närhet.

För mig så har 2011 inte inneburit så mycket i retro väg...Inte mycket alls faktiskt...Vad jag kan minnas. :P Men nu åker jag till Japan om ett par dar. :D Ska leta upp en X-eye och lite udda gg modeller tänkte jag. :D
 #4331  by Janone
 
Semester! :D Vi är ett gäng glada nördar som åker över. :D Kommer spendera massa til i akihabara (elektronik kvarteren) och på 8 shots bar eller vad den heter och en massa andra ställen. Återkommer med rapport efteråt...Självklart kommer vi hänga på Club Sega (deras arkadhallar) också. :D