Forumet för dig som älskar Sega! 

  • Vilka Mega/Sega-CD-spel har ni?

  • Senaste köp, värderingar och samlardiskussioner om Sega
Senaste köp, värderingar och samlardiskussioner om Sega
 #4454  by Mickenes
 
Denna tråden kanske redan finns eller så har jag lagt den i fel kategori.

Vad har ni för Mega/Sega cd spel i eran ägo?

Spelen som jag har än så länge är:

Mega CD:
FIFA International soccer
Battlecorps
Mickey Mania
Sonic CD
Starblade
The amazing Spider-man vs the Kingpin
Final fight CD
Blackhole assault
Road avanger
Cobra Command
Sol-feace
Arcade collection
Prince of Persia
Afterburner 3
Night trap

Sega CD:
Inte ett enda än så länge.
 #4460  by Zebbe
 
Battlecorps
Beast II
Cobra Command/Sol-Feace
Dungeon Explorer
Earthworm Jim: Special Edition
FIFA International Soccer
Final Fight CD
Keio Flying Squadron
Lords of Thunder
Lunar: The Silver Star
Lunar II: Eternal Blue
NBA Jam
Popful Mail
Road Avenger
Sega Classics Arcade Collection
Shining Force CD
Silpheed
Snatcher
Sonic CD
Thunderhawk
Vay


För övrigt måste jag säga att jag älskar att doppa bröd i olivolja, som jag gör precis nu.
 #4465  by Mickenes
 
Zebbe: Är alla Sega cd eller är det blandat?

Jag funderar på att skaffa mig

Beast II
Dungeon Explorer
Earthworm Jim: Special Edition
Keio Flying Squadron
Lords of Thunder

Vad har du att säga om dessa? Tycker du dom är bra, värda att ha etc?
 #4470  by NGF
 
Av principskäl handlar jag inte av spelfyndet :twisted:

Låt mig se vad har jag till MegaCD, allt är nedpackat men det är väl:
Dungeon Master II
Time Gal
Wolfchild
Nån Classic
Har säkert glömt någon..
 #4475  by Mickenes
 
NGF: Handlar inte heller utav Spelfyndet. Säg bara till ifall du vill bli av med Dungeon Master II och Time Gal. ;)

HVQ: Jävligt ovanliga spel. Var de nya båda två? Har hört en hel del negativt om just Spelfyndet. Är du nöjd?
 #4476  by NGF
 
Dungeon Master II är ej till salu men Timegal tror jag att jag har 2-3 exemplar av (oöppnade), dock nedpackat och vet ej var :oops:
 #4477  by HVQ
 
Mickenes: Absolut nöjd, mailade dem innan jag handlade och gjorde upp med frakt och sånt. De bjöd på rekommenderad frakt och jag tror aldrig jag fått hem något spel så väl packat innan. Var första gången jag handlade av dem också. Spelen var båda inplastade och nya. Dyrt men båda är som sagt ovanliga.
 #4478  by NGF
 
Problemet med inplastade spel är att man inte vill öppna plasten och därför inte kan spela dem :lol:
 #4484  by Zebbe
 
Mickenes wrote:Zebbe: Är alla Sega cd eller är det blandat?

Jag funderar på att skaffa mig

Beast II
Dungeon Explorer
Earthworm Jim: Special Edition
Keio Flying Squadron
Lords of Thunder

Vad har du att säga om dessa? Tycker du dom är bra, värda att ha etc?
Alla är Mega-CD utom: Lunar-spelen, Vay och Popful Mail, Final Fight CD är japanskt (för att PAL-versionen är censurerad).

Beast II - har inte spelat det så mycket, tänkte lira igenom ettan på MD först (lär dock dröja innan jag fixat det :P)
Dungeon Explorer - spelade igenom det ikväll med polaren. Man kan vara 4 spelare med multi-tap. Kul spel, skön musik och bra graffe, men karaktärerna är obalanserade tyckte jag - välj hellre starka än de snabba med bra magi.
Earthworm Jim: Special Edition - riktigt bra, bättre än MD-versionen. Köp!
Keio Flying Squadron - överreklamerad skjutare. Kunde varit bättre om de jobbat på paletten lite och mödat sig att ha lipsync i mellanscenerna t.ex.
Lords of Thunder - Bra skjutare med skön hårdrocksmusik. Rätt lätt.

Köpte mitt Dungeon Explorer från Spelfyndet. De sa att de beställde det någonstans och att det var helt nytt. Eftersom det tog en sådan tid för dom att skicka det tror jag nog på dom. Det finns ingen spine card på PAL Mega-CD Library-sidan, och det hade inte mitt heller. Den där Lords of Thunder-auktionen ser dock ut att ha spine card, så de förseglar nog inte spelen själva. I alla fall inte dom. Det går att få billigare på eBay-förresten, iaf. fick jag det för några år sedan.
 #4487  by NGF
 
Vad är nytt i Earthworm Jim Special Edition? Förutom musiken? Hur är det med laddningstiderna?

Är det mer censur i Final Fight CD än längre brallor på Roxy och Poison samt underkläderna i introt?

Vilken är den bästa versionen av Lords of Thunder, MegaCD eller TurboGrafx-CD?