Forumet för dig som älskar Sega! 

  • Vilka Mega/Sega-CD-spel har ni?

  • Senaste köp, värderingar och samlardiskussioner om Sega
Senaste köp, värderingar och samlardiskussioner om Sega
 #4490  by Mickenes
 
Earthworm Jim: A "Special Edition" of the game was released for the Sega Genesis add-on, the Sega CD, It was based off the Genesis version, contained all of its levels, plus some extended section to the levels and a single completely new level, titled "Big Bruty". These versions were also the only ones to contain alternate endings when winning on the "Easy" or "Hard" difficulties, in which a narrator rambles on about many (false) facts about worms.

Zebbe: Finns Dungeon Explorer i Pal?

Funderar på att skaffa mig Heimdall. Men det får bli efter jag skaffat en Sega cd.
 #4491  by HVQ
 
Yes Dungeon Explorer finns i PAL.
 #4493  by Zebbe
 
NGF wrote:Vad är nytt i Earthworm Jim Special Edition? Förutom musiken? Hur är det med laddningstiderna?
Kolla den här sidan: http://www.sega-mega-cd-library.co.uk/" onclick="window.open(this.href);return false;

Se Game List. Riktigt bra sida för övrigt.
NGF wrote:Är det mer censur i Final Fight CD än längre brallor på Roxy och Poison samt underkläderna i introt?
Tror inte det, kanske namnbyte på några av fienderna bara (typ Sodom fick heta något annat t.ex.).
NGF wrote:Vilken är den bästa versionen av Lords of Thunder, MegaCD eller TurboGrafx-CD?
TG-CD ska vara bättre eftersom den är svårare och har bättre färger. Jag föredrar dock musiken i Mega-CD-versionen, som har en ny mixning. Sedan är det lite andra små skillnader också.

Mickenes: Vad tycker du om de här spelen?

Mickey Mania
Starblade
The amazing Spider-man vs the Kingpin
Blackhole assault
Prince of Persia
Afterburner 3
 #4503  by Mickenes
 
Mickey Mania - Disney fantast som jag är så älskar jag detta spel. Skiljer sig inte jätte mycket ifrån Mega drive versionen. Bättre ljud/musik samt färgpaletten är väl något bättre. Detta rekommenderas.

Starblade - Tror jag spelat detta spel två gånger max. Inget i min smak. Men de som gillar railshooters i rymden kanske gillar det. Tydligen så är detta ganska ovanligt?

The amazing Spider-man vs the Kingpin - Efter Mickey Mania så håller jag detta högst. Gillar hela upplägget att man går "fritt" i staden och att det är ett helt gäng med "superskurkar" Detta rekommenderas verkligen.

Blackhole assault: Bland de märkligaste fighting spelen jag testat. Har inte spelat detta så mycket då jag tycker att man skall spela fightingspel med en arkadsticka.

Prince of Persia- PoP är PoP. Har ett "häftigt" intro och ett riktigt slut. Sen är det inte så mycket nytt under solen. (fienderna kan följa efter en i andra rum, hörde att detta var unikt för denna version.)

Afterburner 3 Afterburner med cd-musik. Tycker de varit likadana allihopa sedan starten.
 #4505  by Zebbe
 
Tack! Jag är mest intresserad av Starblade och Mickey Mania.

(Du kan köpa en sticka till Mega Driven ;)).
 #4506  by Mickenes
 
Har du något roligt mega cd spel att byta med så kan du få byta dig till mitt Starblade.

Jo har varit i kontakt med game-world ang en sticka, men frakten blir så jävla hög.
 #4538  by Zebbe
 
Skickade PM :).
 #4589  by nissling
 
Rotmosträdet wrote:Går det inte rykten om att spelfyndet plastar in dem själv?
Just när det gäller Mega CD är det lite annorlunda än andra konsoler eftersom spelen kom med obis men i butikerna så brukade man ta bort plasten och slänga den. Därför är obi väldigt ovanligt på Mega CD i Europa och ifall ett MCD-spel är inplastat med obi så kan man vara rätt så säker på att spelet är nytt. Självklart så kan det finnas undantag men jag tvivlar faktiskt på det i det här fallet.
 #4590  by HVQ
 
vad exakt är obi plast?
 #4592  by HVQ
 
tack för upplysningen. och jag vet vad vanlig plast är, var obi som jag funderade över ;)
 #5111  by stattin
 
MEGA CD:



Special:
Flux (En mega drive cart med equalizer för musik.)

Sega CD:
Monkey Island

Japanskt:
Lethal enforcers 2 (Komplett med box och pistol)

Puh.. det var nog allt så vitt jag vet.
Last edited by stattin on 18 Feb 2012, 20:23, edited 1 time in total.
 #5112  by stattin
 
HVQ wrote:
Mickenes wrote:http://www.tradera.com/lords-of-thunder ... _142388659

Det gör det.

Någon här som vet vem "henka252" är? Samma dag köpte han två spel utav Spelfyndet för 2000kr. :geek:

Det var jag. Bra affär eller inte vetifan ;) Space Adventure har jag velat ha länge i alla fall :)
:( så det var du, var millimeter ifrån att slå till jag med, men jag hade inte råd.
 #5130  by stattin
 
Snatcher helt klart favoriten. Det är ett spel som ger avkoppling blandat med lite spänning. Ett spel som kräver en kopp kaffe eller en whiskey och ett anteckningsblock.

Terminator, grymt bra spel för att vara baserat på film, grymt bra musik också. Styrningen kunde kanske vart lite bättre.

Monkey Island, tyvärr lite segt att spela på en mega cd, men hur skönt är inte det liret?

Fastnat lite för Thunderhawk.

Sen har vi Lords of thunder, Sol feace och Robo aleste, gillar shumps men jag är så grymt dålig på såna spel. Måste träna upp min reaktions förmåga.

Sonic CD spelar man ju ibland, vem gör inte det? Vart sugen att spela det nu känner jag :)

Final fight CD slänger man ju gärna på när man har nån att spela med.

Det är synd och skam att mega cd skulle bli så hårt nyttjat för FMV spel, jag tror det kunde ha blivit en väldigt intressant maskin om sega satsat lite annorlunda på den.
 #6586  by Janone
 
Pal:
Batman returns
Battlecorps
Battlefrenzy
Billy Walsh college football (inplastat)
Blackhole assault (inplastat)
Brutal paws of fury (med spine)
Dune
Ecco the dolphin
Earthworm jim special edition
Fifa championship soccer (inplastat)
Final fight cd (ms)
inxs
Keio flying squadon
Kids on site
Nighttrap (ms)
Nighttrap (inplastat)
Mickey mania
Microcosm
Nhl hockey 94
Nhl hockey 94 (inplastat)
Pitfall the mayan adventure
Prince of persia
Prize fighter
Road avenger
Robo aleste
Sega classics arcade collection (kan det här någonsin kommit med spine? Såldes det endast som bundle?)
Silpheed
Slam city
Sonic cd
Starblade
Star wars rebel assault
Time gal (ms)
Timegal (inplastat)
Tomcat alley
Wonder dog
Wolfchild
Yumemi mystery mansion

Big box:
Ground zero texas
Microcosm
Puggsy
power factory

Ntsc:
The Amazing spiderman vs Kingpin
Cadillac and dinosaures the second cataclysm
Dragons lair
Ecco the tides of time
Espn baseball tonight
Eternal champions
Ground zero texas
Jaguar xj220 (borde ha ett pal med. :S Eller råkade jag sälja det till Zebbe av misstag? :/)
Mansion of hidden souls
Revenge of the ninja
Robo aleste
Star wars rebel assault
Sonic cd
The Terminator
Tomcat alley
-Cd back up ram cart (sega original)

Jap:
3x3 eyes
Cosmic fantasy stories
Detonator orgun
Final fight cd
Funky horror band
The Heroic legend of Arselan
Lunar eternal blue
Lunar The silver star
Nobunaga no yabou - haouden
Sega games can vol. 1
Shining force cd
Silky lip
Sonic cd
Tenkafubu
Yumimimix

Har en hög till någonstanns....hmm...Borde leta reda på den...