Forumet för dig som älskar Sega! 

  • Lista dina spel, hur?

  • Senaste köp, värderingar och samlardiskussioner om Sega
Senaste köp, värderingar och samlardiskussioner om Sega
 #5550  by Tronin
 
Inspirerad av en tråd på NESdb har jag idag suttit och listat mina SEGA-spel. Det är inte så många, så det tog inte alltför lång tid att ordna.
lista.jpg
lista.jpg (488.33 KiB) Viewed 21934 times
Är det någon av er storsamlare som listar er samling på liknande sätt eller hur håller ni koll på vilka spel ni har?

Tilläggas bör att jag utgår från skala 1 till 5 - där 1 är skit och 5 är nyskick.
 #5553  by nissling
 
Är det inte lättare att bara ha en spellista på t.ex. Spelsamling.se eller Guardiana?
 #5558  by Tronin
 
Jag tycker Excel funkar bra. Då kan man få sin lista precis som man vill ha det. Så du borde byta ManiaC, men räkna med en heldag för att skriva ner din samling ^^
 #5559  by nissling
 
Men att skriva in varje titel manuellt och så är ju nästan pinsamt tidskrävande, lättare att bara kryssa för spelen i en spellista och sedan välja om man vill skickgradera spelen. Allt annat blir bara för mycket självständigt arbete och när det väl är klart är resultatet inte bättre än om man skulle lista på en vanlig spellistsida.
 #5560  by Tronin
 
Klart det är tidskrävande, men jag tycker det lätt är värt det. Man ska lägga tid på sin samling.
 #5561  by NGF
 
Har en lista i excel vilket funkar bra, dock är den bara 50% komplett och skicket är inte antecknat.
 #6783  by PeT
 
Har listat mina på Listmygames men ska nog lista dom på SegaAge också
 #6795  by Janone
 
Har en streckkodsläsare och det vore intressant om det gick att scanna in spelen med hjälp av ean koden och att då ha ett program som lade in dem med titel osv i ett dokument. Men jag antar att det bara är en dröm. :P Eller har någon hört något? :)
 #6804  by Hybrid
 
Janone wrote:Har en streckkodsläsare och det vore intressant om det gick att scanna in spelen med hjälp av ean koden och att då ha ett program som lade in dem med titel osv i ett dokument. Men jag antar att det bara är en dröm. :P Eller har någon hört något? :)
Känns ju inte helt orimligt. Minns att det fanns ett sådant program för CD-skivor som jag använde mig utav när jag ville lista min samling, minns tyvärr inte alls vilka som stod bakom det.

Behöver också börja lista mina Sega-lir nu, har nosat lite på retrocollect och det känns som vettigaste stället att lista på i nuläget, körde lite på Spelsamling men gillar inte riktigt den sidan.
 #6990  by TheSaint
 
Testa http://www.collectorz.com/game/" onclick="window.open(this.href);return false; där finns det stöd för streckkodsläsare, har dock inte testat den funktionen själv då jag inte äger någon men annars är det ett jäkligt bra program att lägga in sina spel i, smidigt även utan en läsare, stödjer många olika spel format med bilder mm mm.
 #9092  by Tronin
 
Har suttit och listat lite spel idag. Insåg att det bara var drygt att använda sig av kommatecken vid gardering. För enkelhetens skull kör jag nu bara heltal 1-5.