Forumet för dig som älskar Sega! 

  • Otherworld's Mega Drive Countdown tråd!

  • Senaste köp, värderingar och samlardiskussioner om Sega
Senaste köp, värderingar och samlardiskussioner om Sega
 #12368  by Otherworld
 
Ja, eftersom jag nu är nere på under hundra MD spel kvar till det kompletta setet, så startar jag nu min nedräkningstråd!

Har en del sällsynta och dyra spel kvar att införskaffa. Framför allt då Lakers Vs. Celtics, som jag inte är så säker på att jag räknar in i det fulla setet. Kommer aldrig att få tag på det, om jag inte nöjer mig med bara kassetten då. Vet inte om jag räknar Thunder Force III heller.

Sen har vi World Championship Soccer 2, det räknas såklart, men kan bli svårt och dyrt och få tag på det. Har Classic utgåvan, men den är bara en variant, så behöver den blåa med.

Övriga ska nog gå och få tag på, bara man har pengar och tur :P

5 Utav 542 Kvar (3 om man inte räknar AU spelen) ((2 om man inte heller räknar Lakers))

Saknade spel:

Ecco Jr. (Australian Release)
Fatal Fury 2 (Australian Release)
Lakers versus Celtics and the NBA Playoffs
The Pirates of Dark Water
World Championship Soccer II
Last edited by Otherworld on 17 May 2019, 22:51, edited 75 times in total.
 #12383  by HVQ
 
Räknar du med de 8 au-spelen också? De borde räknas med för en komplett PAL-samling i mina ögon men 3 av dem är ju dock ganska dyra :)
 #12424  by Zebbe
 
Cool tråd! Lycka till med att få tag i de sista :). Du kan ju posta en lista med de som fattas så kan vi som får syn på dom tipsa!

Vilka är de åtta AU-spelen? Jag känner till:

Daze Before Christmas (det har jag :))
Ecco Jr.
Fatal Fury 2
... ?
 #12431  by HVQ
 
De tre spelen du nämner + Dick Vitale's "Awesome, Baby!" College Hoops är ju riktiga PAL versioner medan de övriga 4 egentligen är genesis releaser med ett klistermärke på men officiella släpp i australien,

Har för övrigt ett ex av Dick Vitale's "Awesome, Baby!" College Hoops om någon är intresserad :)
 #12433  by Tronin
 
När vi ändå är inne på klistermärken så skulle jag personligen inte godkänna Summer Challenge och de andra spelen som kom i kartong UTAN klistermärkena som skiljer dem från att vara amerikanska.
 #12436  by Zebbe
 
De körde klistermärkesvarianten med Golden Axe III och en del andra spel när det gällde Asien-versioner av vissa spel.
 #12438  by Otherworld
 
HVQ wrote:De tre spelen du nämner + Dick Vitale's "Awesome, Baby!" College Hoops är ju riktiga PAL versioner medan de övriga 4 egentligen är genesis releaser med ett klistermärke på men officiella släpp i australien,

Har för övrigt ett ex av Dick Vitale's "Awesome, Baby!" College Hoops om någon är intresserad :)
Du har ju en här som är intresserad iaf :)
 #12439  by HVQ
 
Rucket wrote:När vi ändå är inne på klistermärken så skulle jag personligen inte godkänna Summer Challenge och de andra spelen som kom i kartong UTAN klistermärkena som skiljer dem från att vara amerikanska.
Utan klistermärke så är de ju en antagligen inte sålda i PAL området... men själva spelet är ju identiskt i övrigt så är en klurig fråga. om det var jag personligen så skulle jag nog nöja med de utan men om man ska vara hardcore är det ju klart lappen ska sitta på,
 #12442  by Zebbe
 
Rucket wrote:Kanske dum fråga: Men hur är det relevant?
Asien är också PAL, dock ej Japan som versionerna utan klistermärken hade varit :).
 #12447  by HVQ
 
Kanske dela av den här tråden då det blivit mycket OT från otherworlds countdown.

De asiatiska pal-spelen är ju ett kapitel för sig och en egen region. Precis som att japan och usa båda är ntsc områden men ändå olika regioner.

När det gäller au spelen med klistermärken finns det fler titlar som släpptes med dessa klistermärken så rent teoretiskt kan man ju ta fodral från någon av dessa och para ihop med genesis utgåvan så har man ett komplett ex med klistermärke o allt :)
 #12578  by HVQ
 
[thumbup] nice, men som sagt ett av de absolut fulaste spelen. De måste helt enkelt tagit MD texten med svart bakgrund och satt över genesis texten.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 14