Forumet för dig som älskar Sega! 

  • Freebie

  • Senaste köp, värderingar och samlardiskussioner om Sega
Senaste köp, värderingar och samlardiskussioner om Sega
 #14947  by Oprofessionell
 
Jag vet inte vad jag gjort för snällt. Men igår pratade jag med en spelsamlare här i stan. Han samlar enbart på nes spel. Jag undrade om han visste någon som hade SMD spel i stan som även säljer och byter. Då säger han att jag har en SMD II, handkontroll och ett spel till SMS som jag kunde få om jag vill. Då tackar man ju inte nej till det. Så här det jag fick av honom. Kortet är lite dåligt pga att det är taget med min plattamed låg upplösning.

Undrar vad har ni fått för freebie saker av snälla människor?
20140403_214332.jpg
20140403_214332.jpg (214.25 KiB) Viewed 9037 times
 #14957  by Zebbe
 
Schysst gåva! Måste prova The Maze nån gång, det ska ju vara sämre än skjutarspelen i FZ-serien, men säkert värd en chans ändå.

Jag har fått en del grejer:

*När jag köpte Eliminate Down följde ett japanskt ex av Phantasy Star III med. Samt en lapp med URL till en engelsk spelbutik som hade svindyra spel :D.

*Fick några MD-spel av Ganheden när jag var förbi och köpte en Xbox för några veckor sedan. Ishido och Virtua Fighter 2 var spelen.

*Aquatic Games fick jag utan manual när jag köpte James Pond II på RG för några år sedan. Lite surt att ha utan manual, men...

*På Sega-16 är det ofta förfrågningar efter boxinsert-scanningar. Jag bidrog med några till en snubbe som sedan undrade om han kunde hjälpa mig på något sätt. Då sa jag att om han hittade en lös manual till Aquatic Games kunde han gärna meddela mig. Det gjorde han senare, men inte nog med det, han köpte och skickade den till mig. Så då hade jag till sist ett komplett ex av det spelet.

*Vann ett ex Super Monaco GP i en Sega-16-tävling en gång.

*Fick College Football 97 av han som håller i "Klara alla MD-spel under ett år"-grejen på Sega-16. Dessvärre är jag usel på football och klarade aldrig det, inte ens en enda match, haha!