Forumet för dig som älskar Sega! 

  • Ebaypriser

  • Senaste köp, värderingar och samlardiskussioner om Sega
Senaste köp, värderingar och samlardiskussioner om Sega
 #15175  by Filmgalning
 
Detta har säkerligen stötts och blötts otaliga gånger men att handla retrospel (i mitt fall SMS-spel) kan vara frustrerande. Om man kollar ebay undrar jag om det finns ett enda spel som INTE är rare. Det står ju fan rare på allt och de flesta är riktiga överpriser dessutom. Ett spel som verkligen är ovanligt kan man förstå att det kostar en del för det finns väl en handfull av de eller att de är ett exceptionellt skick men resten?

Skall man betala 500 spänn spelet (vilket jag inte gör) blir det ohållbart, om man inte är Nintendosamlare vill säga. Såg Master of Combat för över 2000 kronor på Ebay och det var utan manual. Inte en chans att jag betalar det för ett icke komplett spel. Komplett är ett annat ord som missbrukas.

Har ni några bra tips på sajter där man kan hitta spel till humanare priser? Är jag bara en gnällröv?
 #15176  by Rotmosträdet
 
Game World på Tradera pumpar ju in spel från Tyskland. Han har ju sänkt priserna där på gott och ont. Köpte Frank Thomas Big Hurt (MD), det är ett ganska ovanligt spel, fick det för 48:-

http://www.tradera.com/item/300701/2058 ... -megadrive" onclick="window.open(this.href);return false;

Även SeaQuest (31:-) borde gå för några hundralappar.

http://www.tradera.com/seaquest-dsv-pal ... _205634398" onclick="window.open(this.href);return false;

Ebay är ju så rörigt att man knappt orkar logga in där längre. Tradera har nästan inga privatannonser längre, det är för dyrt att sälja. Det är forum som gäller, tyvärr är köp & sälj helt dött här, det är synd. Vore kul om någon med lite kunnande gjorde en auktionssajt som var gratis. Alltinget.com hade funkat om man fått med de 100 största samlarna.
 #15196  by Janone
 
Det dyker ju upp en massa olika sälj sidor titt som tätt men oftast faller det på att det sker på ideel basis och de som sköter det inte orkar med arbetsbelastningen. Tradera är så jäkla dyrt nu att det är stöld. :(
 #27930  by megadriver
 
såg att det finns sånt här folk på tradera med; got2pair - köper upp allt och lägger upp med rejäla överpriser. det är dom som förstör för seriösa samlare. [thumbdown]
jag vet minst en på ebay som har köpt av mig och nu ligger det uppe många gånger dyrare!