Forumet för dig som älskar Sega! 

  • Skräckspel

  • Senaste köp, värderingar och samlardiskussioner om Sega
Senaste köp, värderingar och samlardiskussioner om Sega
 #23676  by Henke
 
Det blir nog en ganska lång lista. Kanske borde delas upp per konsol om folk ska orka lista allt åt dig, annars känner i alla fall jag att det känns lite stort att lista alla spel med någon form av skräcktema till alla Segas konsoler.
 #23677  by Tronin
 
Tråden ligger ju under SEGA-samlande, så det är bara att lista på. Men kanske ska sikta på att bara lista de spel som är genuint läskiga? Det är iaf det jag tycker är intressant om jag får för mig att leta efter ett skräckspel.
 #23685  by Batman666
 
Beroende på hur man definierar SEGA-Familjen, så skulle jag personligen nämna Condemned: Criminal Origins till 360/PC som jag fann obehaglig. Men jag hatar jump scares så det kan vara huvudanledningen.

På den humoristiska fronten så kan man rekommendera det udda Haunting till Mega Drive.
 #23689  by erikstromberg
 
Ok, trodde inte det skulle bli så värst många spel, hehe. Såhär ligger det till, ska göra ett event i höst där folk kan komma och spela, japp till halloween :) Det kommer att vara lite olika "publik" som ska kunna spela och ha kul. Tänkte vara ute i god tid och hinna få tag i några sjyssta rackare som har gått mig förbi.

Ni behöver inte (men ni får) lägga upp en hel lista men några lir som är era favoriter som ni tycker att jag och kanske någon kommande Segafantast bör prova.
 #23690  by Tronin
 
Inte direkt läskiga, men med skräcktema och är spel som borde finnas med om man kör ett event vid Halloween.

The House of the Dead - Saturn
The House of the Dead 2 - Dreamcast
Splatterhouse 2 - Mega Drive
Splatterhouse 3 - Mega Drive
 #23692  by Zebbe
 
Nysläppta Sacred Line Genesis till Mega Drive (obs! smygreklam :P). Sen finns bland annat D till Saturn och Resident Evil: Code Veronica till DC.
 #23693  by nissling
 
Jo Code Veronica är kung, ffa Complete Edition som släpptes i Japan.

Deep Fear till Saturn är också rätt spännande, men röstskådespelarna är sämre än i RE. ^^
 #23695  by Henke
 
Dragons Fury / Devil Crash MD

Inte alls läskigt, men definitivt givet på ett halloween tema. Dessutom tuffare än alla Survival horrors tillsammans.

Ett perfekt spel för en spelträff helt enkelt. Lätt och billig titel. Superlätt att komma in i och många kan hinna testa det. Ett RE spel vill man ju spela ett par timmar, och det kanske inte lämpar sig så bra alltid.

Image
Image
Image
Image
 #23697  by Batman666
 
Kanske en Alien evolution tema från Alien 3 till Alien Isolation?

Bland 8-bitaren så finns det Light Gun spelet Laser Ghost, Castlevania klonen Master of Darkness samt den simpla klassikern Ghost House!
 #23700  by Zebbe
 
Henke wrote:Dragons Fury / Devil Crash MD

Inte alls läskigt, men definitivt givet på ett halloween tema. Dessutom tuffare än alla Survival horrors tillsammans.

Ett perfekt spel för en spelträff helt enkelt. Lätt och billig titel. Superlätt att komma in i och många kan hinna testa det.
Lätt? Jag tycker det är skitsvårt, men jag suger iofs på flipper :). Har du klarat spelet?
 #23703  by nissling
 
Han menar väl att det är lätt att komma in i? Däremot håller jag med om att spelet är väldigt svårt och utmanande.
 #23707  by Henke
 
Med lätt och billig titel menade jag att det är ett spel som är lätt att få tag på. Lätt att komma in i är det också, men det skrev jag ju i meningen efter.

Jag tänkte att det var intressant, för även om spel som Deep Fear både är bra och passar i temat mer eller mindre så är det ju en ganska dyr och ibland svårhittad titel, iaf om man jämför med Dragons Fury.

Det kanske var otydligt av mig, men jag använder ofta lätt/svår titel i betydelsen lätt eller svår att få tag på. Är det ingen annan som gör det?
 #23711  by Zebbe
 
Jag brukar inte göra det när det gäller "lätt att få tag på", men jag borde ha fattat att du menade det när du skrev "billig" i samma mening. Jag är rätt trög ibland :P.
 #23754  by aerobert
 
Dragon's Fury har en kod för att man ska klara det i en sittning. Man får 99 kulor, sen är det bara att nöta.
 #23773  by Axus
 
Ska det vara spel som är utvecklade av Sega, eller bara släppta till Segas konsoler? Exklusiva eller multiplattform?

Annars finns en del olika Resident Evil-titlar till Saturn och Dreamcast.

Dreamcast:
Blue Stinger
D2
The Ring (det har visserligen fått katastrofal kritik, men jag gillade det när det begav sig)

PS3/Xbox 360
Condemned 1 och framförallt 2

PS4/Xbox One/PC
Alien Isolation

Skriv gärna här på Segalovers när ni ska ha eventet och gärna lite mer information om det! Bor i Södertälje, och lyckas alltid missa era tillställningar (ser ofta en affisch någonstans som sedan visar sig vara några månader gamla.)
 #23782  by erikstromberg
 
Tack för en massa goa förslag. Har givetvis en del redan :D men det skadar inte att bli påmind. Har ni mer är det bara att ösa på. Jag är väl mest ute efter spel som är på segakonsoler, då andra nördar i föreningen mest är inkörda på Nintendo.

Härligt Axus mer sega till Södertälje :D Tråkigt att du missar våra event MEN hjälp finnes. Vi har öppet i lokalen varannan helg så det är bara att glida ner när det fungerar för dig, finns en massa mer info på karategamers.se

Absolut kommer jag att lägga upp info om eventet så snart jag får tillåtelse men just nu får jag inte. Om du är sugen på någon annan spelkväll så kör vi på Syntax Error den 28e. Man kan tro att det blir lite kaka på kaka men det blir det nog inte. Är du dessutom medlem i karategamers så har du halva priset på Syntax klubbkvällar.