Forumet för dig som älskar Sega! 

  • Nostalgibutiken, något att lita på?

  • Senaste köp, värderingar och samlardiskussioner om Sega
Senaste köp, värderingar och samlardiskussioner om Sega
 #28033  by arneankann
 
Hej vänner! Jag har sedan ett par dagar tillbaka haft det ledande budet på ett fint Dreamcastpaket på tradera. Jag hade faktiskt det ledande budet, 1225 (maxbud 1800) fram till att det var två sekunder kvar av annonsen och någon bjöd över mig. Jag hann inte ens reagera och bjuda över igen, trots att jag satt inne på sidan och stirrade. Traderas system, att de inte förlänger annonsen vid ett bud i slutet är löjligt. Man ska ite behöva vara en sniper för att kunna vinna budgivningar.

Men så är tyvärr fallet nu. I min besvikelse (var rätt inställd på att äga en Dreamcast) började jag leta runt efter andra annonser. På tradera fanns ingenting bra då jag är noga med att jag vill ha den boxad och på blocket fanns bara ett intressant paket men det var svindyrt. Hittade inte direkt något på ebay heller. Detta fick mig av någon anledning att googla på saken och då fann jag en intressant sida, nämligen nostalgibutiken.com.

Denna sida har ett dreamcast i sin box för ett enligt mig rimligt pris, men jag är osäker på om sidan är legit. Min fråga till er är helt enkelt om någon har handlat där eller vet någon annan som gjort det? Är det isåfall en vettig sida?

Tack på förhand!
Last edited by Tronin on 13 Dec 2015, 17:59, edited 1 time in total. Reason: Tråd flyttad.
 #28034  by xiaoyangguang
 
Aldrig hört talas om butiken tidigare faktist, iaf inte så att jag kommer ihåg det nu. Men det är ju bara att testa. Brukar väldigt sällan vara något grövre problem..

Angående tradera så skulle jag nog personligen säga att that's the way of life men även för det bättre. Anti sniping regler är bara löjliga som hjälper säljaren i 9/10 fall. Det öker riskerna för impulsbiddande markant.. och är det någon som är villig att verkligen bjuda emot dig så kommer denne inte ge med sig så lätt. Det är altså större chans att göra ett kap med att bli "sniper". Så utan att låta dryg så skulle jag vilja påstå att anti sniping är genomlöjligt. Redan nu så är det oftast mer givande att köpa saker på tradera som "köp nu" för att alla nybörjare sitter och biddar som om dom trodde att dom är värsta samlarkungen..

För övrigt varför har du inte skrivit förfrågan här eller SNDB, eller vintagegames istället? Då blir det lättare att veta vad man får. (Dvs om man köper från en som är stammis på dessa ställen)
 #28038  by Henke
 
Ägaren har hållt på i tusen år minst, möjligtvis med uppehåll i många år. Det är iof ingen garanti för att han skulle vara bättre än någon annan, men jag skulle inte vara orolig för att bli lurad.
Han har varit med och sålt på ett par spelmässor nu också.
 #28039  by arneankann
 
Ja det vart en beställning!

Anledningen till att jag inte frågade här eller på sndb var nog att jag ville ha en fort och jag misstänker att folk, framförallt här, vill ha kvar sin kära DC.

Däremot kan det hända att jag söker spel här framöver :) Skies of Arcadia t.ex. var ju rent åt helvete asdyrt på Tradera (med mina mått haha).
 #28046  by segasonic
 
Han har rent mjöl i påsen. Jag hade bordet bredvid honom under senaste RSF i Malmö.

Tradera får du helt enkelt ta i lite när du skriver in ditt maxbud om du vill vinna. Varför höja i sista sekunden när du kan göra det några dagar tidigare?
 #30942  by ecco
 
Hej!
Jag har köpt flera spel från nostalgibutiken, både från tradera och webb shoppen och jag har aldrig haft några problem. Tvärt om så har jag alltid upplevt trevligt bemötande och snabb leverans.
Jag har även bytit in grejer genom att skicka dom till honom och få spel tillbaka, har funkat jättebra det också.
Kommer säkert köpa något mer där i framtiden, surfar in där med jämna mellanrum.