Forumet för dig som älskar Sega! 

  • SEGA i svenska dagspressen

  • Senaste köp, värderingar och samlardiskussioner om Sega
Senaste köp, värderingar och samlardiskussioner om Sega
 #34627  by Lirod
 
Jag kartlägger just nu Nintendo i den svenska dagspressen och tänker att jag i denna tråd kan dela med mig av det Sega-material jag stöter på. Det lär bli en del sporadiska poster men den som väntar på något gott...

Jag börjar med den artikel från tidningen I Dag och en artikel som publicerades den 13 februari 1993. MFF-målvakten Jonnie Fedel och "Henkeborgaren" Henrik Larsson gör upp i spelet European Club Soccer (SMD) där sex allsvenska klubbar finns med (däribland MFF). Mycket nöje!
Attachments:
13.02.93 - I Dag - Årets första allsvenska bollduell (Sega).jpg
13.02.93 - I Dag - Årets första allsvenska bollduell (Sega).jpg (1.57 MiB) Viewed 7815 times
 #34654  by Lirod
 
Här kommer en till artikel från den 5 februari 1994 i iDag (som man tydligen bör skriva det). Det är en uppdatering om av som händer med Mega-CD under 1994, mycket nöje!
Attachments:
05.02.94 - iDag - Spelrecension och Sega CD.jpg
05.02.94 - iDag - Spelrecension och Sega CD.jpg (1.51 MiB) Viewed 7553 times
 #34655  by Batman666
 
Intressant, visste inte att den lanserades här och England först när den släpptes i Europa.

3000 kr 1994 motsvarar idag 4035 kr. Vilket är ungefär vad du får ge för en Xbox One X eller PS4 Pro idag.

Lite småintressant också att de körde en Mega Drive I med en Mega CD II kombination. Kanske inte vara något medvetet val utan bara kopplade ihop vad de hade tillgängligt.
 #34845  by NGF
 
Ser först nu att övre raden av spelboxarna till megacd är upp och ner, det gick nog lite snabbt där (eller så brydde de sig inte) :roll: