Forumet för dig som älskar Sega! 

  • Senaste inköpen (Sega)

  • Senaste köp, värderingar och samlardiskussioner om Sega
Senaste köp, värderingar och samlardiskussioner om Sega
 #33741  by lindholm
 
Blev ett SEGA-inköp under en auktion på en spelträff förra helgen (köpte även en liten crt och komplett Ultra Racer kontroll till N64...)

Utan sladdar så inte kunnat testa "monstret" än


Image
 #33744  by lindholm
 
Dock så stor, så svårt att få plats med den... Men lär ju dröja innan jag får tummen ur och köper sladdarna som behövs...
 #33746  by lindholm
 
"börjar" bli fullt överallt här...

Tack för tipset [thumbup] hade planer på att bygga något liknande själv, men smidigare att köpa färdig
 #33759  by Janone
 
Mcd2 använder samma ström som md1/ms! 32x samma som Md2. Sen måste du beställa lite extra kablar mellan enheterna.
 #33769  by lindholm
 
beställde nyss en strömadapter som Gnaarkill tipsade om [thumbup] Sedan är det väl enbart en din-din kabel som behövs? Får leta i gömmorna efter kontakter.

GoryG: ja det tycker jag, fick endå hyfsat pris på det (eller iaf ett pris jag var villig att betala)
 #33820  by Gnaarkill
 
Här kommer en liten uppdatering av vad jag fick med mig hem från Västerås och RetroGathering.

Sega Saturn spelen och Dreamcast spelet köpte jag av Henke innan mässan, men vi kom i överens om att ses på plats på RetroGathering. Alltid roligt att träffa folk från forumet IRL! [thumbup]

Saturn:
- Thunder Force Gold Pack 2
- Shienryu
- Wolf Fang SS
- Out Run

Dreamcast:
- Ikaruga

FIFA Football 2002 ( Zlatan Edition :mrgreen: ) är ju bara för fint! Det var dessutom inplastat så jag kunde inte motstå det!

Hittade ytterligare en shockbox till Mega Drive i form av Populous och när shockbox är i fint skick, då tackar man inte nej! Mitt andra shockbox-spel i samlingen, kul! :D

Jag och min flickvän passade på att ta en liten mini-semester i samband med RetroGathering och valde att bo på en AirBnB i närheten av Västerås. Killen vi hyrde rummet av fick reda på att vi skulle på retrospelsmässa och frågade om jag var intresserad av att köpa en Mega Drive av honom. Boxen har sett sina bättre dagar men är komplett och för 300 kr fick den följa med hem tillbaka till Göteborg [thumbup]
Attachments:
IMG_20181011_185018.jpg
IMG_20181011_185018.jpg (2.96 MiB) Viewed 19066 times
Last edited by Tronin on 12 Oct 2018, 15:54, edited 2 times in total. Reason: Inlägg flyttat.
 #33824  by Henke
 
ÅH, fina inköp! 8-)
 #33827  by Gnaarkill
 
Tack! :)
Blev ärligt talat mest nöjd med konsolen. Intressant att se hur allt låg när det låg rätt i lådan. Låg ju som vanligt bara helt huller om buller när jag köpte den men fick till kartongen, så nu ligger allt rätt inuti :mrgreen:

Gav mig mersmak i alla fall så det blir antagligen fler boxade konsoler framöver ;)
 #33831  by Henke
 
Mmm, boxade konsoler är fina ibland, men de tar mycket plats. Så skönt det vore att bara samla på ett enda format, då skulle det helt plötsligt bli mycket lättare att motivera boxade konsoler och tillbehör.
 #33877  by Gnaarkill
 
I förra helgen fick jag tag i en till boxad variant, den kostade tyvärr inte 300kr som den förra men men... [thumbup]
Den är i riktigt göttigt skick, extremt välbevarad, påsar och hela balleten! :mrgreen:

Var tvungen att smyga in Soulcalibur 6 också, just nu det bästa spelet there is! 8-)
Attachments:
IMG_20181028_153822.jpg
IMG_20181028_153822.jpg (2.37 MiB) Viewed 18842 times
IMG_20181028_154607.jpg
IMG_20181028_154607.jpg (2.91 MiB) Viewed 18842 times
  • 1
  • 101
  • 102
  • 103
  • 104
  • 105
  • 107