Forumet för dig som älskar Sega! 

  • Senaste inköpen (Sega)

  • Senaste köp, värderingar och samlardiskussioner om Sega
Senaste köp, värderingar och samlardiskussioner om Sega
 #852  by HVQ
 
En tråd där man kan skriva eller visa vilka nya inköp man har gjort!

Dessa fick jag hem i förra veclan:

Image

inte haft tid att lira något av dem ännu men Super Hydlide kanske det blir att dra igång under påsken (SH2 spelade jag som barn iofs).
 #854  by Zebbe
 
Bra tråd!

Space Harrier II blir snabbt gammalt när man skaffat ettan (!) till 32X :P.

Super Hydlide måste jag skaffa nån gång, det verkar bra.

Dynamite Headdy är rätt bra, hatar att det är så förbannat segt i början av spelet dock.

Jag fick Super Mario Bros. nyligen och Uzu Keobukseon idag:

Image
 #855  by HVQ
 
:o Haha, Sega does what Nintendoes! Fan vad kul med mario i ett riktig MD cartridge.

Uzu Keobukseon har jag inte sett förut, Koreanskt va? Skriv gärna om det är värt att sätta på min önskelista när du hunnit testa det..
 #856  by Zebbe
 
Ja, det var riktigt kul :). Hoppas på fler NES-portar, jag skulle vilja ha ett Mega Man: The Wily Wars 2 med Mega Man 4, 5 och 6 :).

Uzu Keobukseon var ingen höjdare, men godkänt ändå. Det var mycket likt Truxton och Fire Shark (skulle tro att utvecklarna köpt spelmotorn till dessa spel när de gjorde Uzu), men grafiken och musiken var sämre. Det var dock mer omväxlande miljöer och man kunde göra olika uppgraderingar på sitt skepp, och varje uppgradering hade två olika vapen. Sen så fanns det bomber och en sköld också. Endast för hardcorefansen skulle jag vilja säga. Jag köpte det för att ha ett exklusivt koreanskt spel i samlingen.
 #867  by HVQ
 
fick hem detta spel, måste vara ett av de fulaste MD omslagen ever, blir en plats i skamvrån för den :)

Image
 #868  by HVQ
 
Ett trevligt påskägg som kom från Hong Kong innehöll dessa. Otroligt snygga boxar om man jämför med Master System spelen som såldes på våra breddgrader.

Image

har ingen Mark III så blir att skaffa en konverter så jag kan lira dem på Mega Driven 8-)
 #869  by Zebbe
 
HVQ wrote:fick hem detta spel, måste vara ett av de fulaste MD omslagen ever, blir en plats i skamvrån för den :)


En sån där ska jag skaffa, fast Sub-Terrania, dvs. australienska versionen. Dom hade en del skumma korsningar mellan Genesis och Mega Drive ^^.
Last edited by ManiaC on 05 May 2011, 23:50, edited 1 time in total.
 #871  by Zebbe
 
Riktigt fina :). Är det Fantasy Zone 1, 2, Maze.. och vad mer?
 #873  by HVQ
 
det uppe till höger är Galactic Protector. Man behöver dock en speciell kontroll för att spela det.
 #901  by Zebbe
 
96:an köpte jag på Stor och Liten för 99 kr på tiden då det begav sig. 95:an köpte jag av en kompis för ett par år sedan, bara för att ha "alla två" svenska spel ;).
 #911  by Zebbe
 
HVQ wrote:det uppe till höger är Galactic Protector. Man behöver dock en speciell kontroll för att spela det.
Det låter intressant :). Måste kolla upp det.
 #946  by Zebbe
 
:). Hoppas du får mycket roligt med spelet.
 #957  by Zebbe
 
Har aldrig kört Smurf-spelet. Är det bra?
 #1002  by HVQ
 
snyggt med en röd cart till den Maximum Carnage. Det står också på min lista för framtida inköp, mest för att jag läste serien när de numren som det utspelar sig i kom.

Inte senaste köpet kanske men senaste spelet jag fått hem, äntligen :!:

Image
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 107