Forumet för dig som älskar Sega! 

  • Värderingstråden (Sega)

  • Senaste köp, värderingar och samlardiskussioner om Sega
Senaste köp, värderingar och samlardiskussioner om Sega
 #25860  by HVQ
 
Här är en bild, bjuder tyvärr inte på nått högupplöst. Pappersbilagan dubbelsidig och är på franska. beskriver backstoryn till spelet och kontroller/menyer etc. På baksidan av inlägget är UPC koden borttagen, troligen för att de inte gick att scanna med en EAN streckkodsläsare.

Rätt säker på att den är äkta och såld i Frankrike.
FullSizeRender (61).jpg
FullSizeRender (61).jpg (48.26 KiB) Viewed 20340 times
 #25861  by Henke
 
Då sitter du på en raritet. Svårt att värdera iaf, då de så sällan säljs.
Men hittar du någon som har målet att skaffa komplett PAL-samling och som dessutom räknar in TF3 "PAL" i en komplett samling (alla gör inte det, eftersom det är ett genesis-spel egentligen) kan du nog få rätt bra betalt helt klart.
Vanliga dödliga köper ju ist japanska eller amerikanska versionen så det kan ta tid att hitta rätt köpare.

Roligt iaf att du har ett!
 #25866  by HVQ
 
Var ju ett tag sedan jag köpte det så minns inte exakt vad jag gav men tror det var 28€ + frakt. Nu på senare tid har jag börjat spara vunna auktioner som PDF men inte då jag köpte det här.

Har inga direkta planer på att sälja det men kul att ha det :D
 #27062  by segasonic
 
Vad tror ni om de här titlarna? (Gärna styckpriser)
Känns inte som att jag är en rik man när jag sålt alla fyra.

WWF Raw saknar manual.
Mig-29 och Ferrari GPC är kompletta med inklistrade manualer.
Pete Sampras är komplett och har vanlig manual.
Attachments:
20150927_134343.jpg
20150927_134343.jpg (2.44 MiB) Viewed 20088 times
 #27643  by segasonic
 
Tack för svaret!
Anade att det var där någonstans.
 #29295  by ecco
 
Hur kommer det sig att prisskillnaden mellan mega cd 1 och 2 numera är rätt stor?
Är 1an bättre, ovanligare eller anses bara designen vara snyggare?

För typ 10 årsen stod mitt val mellan en 1a och en 2a, då kostade de ungefär lika mycket. Valde då 1an eftersom jag dels hade en MD2 och dels tyckte att det såg ut som att fler grejer so. kunde krångla på 1an.

Vad anser ni att respektive konsol är värd?
 #29296  by Tronin
 
Jag tryckte in frågan i Värderingstråden.
ecco wrote:Valde då 1an eftersom jag dels hade en MD2 och dels tyckte att det såg ut som att fler grejer so. kunde krångla på 1an.
Jag antar att det var CD2 du valde.

Prisskillnaden kan ha flera olika faktorer: färre fungerande enheter, färre tillverkade/sålda enheter, snyggare design.
 #29305  by Janone
 
OM jag inte minns fel har ettan ett större internminne att ladda från, spelen ska således laddas lite snabbare från ettan än den andra modellen.

Multimegan är ju helt klart att föredra designmässigt.
 #29331  by Roland81
 
Jag har för mig att MCD2 har lite billigare komponenter än ettan också. Ettan har ju tex mekanisk cd-släde och det har jag för mig att inte tvåan har...
 #29634  by Henke
 
Efter alla bilder på Magic Drives, vad är de värda? Vad gav ni för era? Jag funderar på att sälja min.

Jag har en 16M variant, batteriet har såklart läckt, men allt annat fungerar, jag har inte haft problem med att ladda från disketter eller så.
Last edited by Tronin on 18 May 2016, 18:22, edited 1 time in total. Reason: Inlägg flyttat.
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16