Forumet för dig som älskar Sega! 

  • Hur många äger en DS-16 i Sverige?

  • Senaste köp, värderingar och samlardiskussioner om Sega
Senaste köp, värderingar och samlardiskussioner om Sega
 #1350  by Rotmosträdet
 
Tänkte att vi skulle kolla hur många sådana här som finns i Sverige egentligen. Jag har själv aldrig sett den i någon butik som ung och den verkar inte vara vanligt utomlands heller. Sällan ens omnämnd på många SEGA-sidor.

Image


Följande äger en DS-16 till Mega Drive:

Gsmhacker (Med metallhållaren och nyckel, från SF?)
Janone (Med metallhållaren och nyckel)
Kralleman (Från NESDB, helt ny, komplett i kartong)
MrZzap (VG, köpte sin av Frax på RG?)
Rotmosträdet (Min på bilden, saknar metallhållaren, köpt av Tojden som hade 2 en gång i tiden)
Shinjo360 (Komplett i kartong, från TV-spelsbörsen i GBG)

F.d. ägare:
Frax (VG, hade 2 st. en kom från hans lokala leksaksbutik)
Tojden (Ägde 2 st innan)

Har för mig att jag läst att några till på VG har en sån här.
Last edited by Rotmosträdet on 25 Feb 2014, 08:19, edited 6 times in total.
 #1360  by Martin
 
Vi hade en sådan på NyData, butiken jag jobbade i på 90-talet, så Brio hade sådana som de gav ut till butiker. Tror knappast vi fick den från annat håll nämligen.
 #1362  by HVQ
 
kom de med någon typ av kabinett/möbel? kan inte minnas om det fanns något sådan när man handlade spel som grabb.
 #1375  by Zebbe
 
Jo, det är Mega Turrican.
 #1377  by Rotmosträdet
 
Med tanke på hur ovanlig den är så är den inte speciellt dyr men det är svårt att säga då jag bara kan jämföra med den jag köpte. Inte sett några andra priser.

Köpte min av Tojden med en konsol och lite spel, tror det slutade på max 700:- så jag fick den i princip gratis när jag sålt av det andra.
 #1395  by Janone
 
Som sagt, de är förvånandsvärt billiga. Tror jag betalade 600 eller något sådant, faktiskt en sak som jag glömt hur jag fick tag i. :S
 #1410  by Janone
 
INgen box tyvärr. Men bygel och två nycklar. Som sagt, jag har glömt hur jag fick tag i min, mystiskt då jag minns typ allt annat speciellt jag köpt. Men jag antar att det var tradera.
 #1418  by Janone
 
Kan också meddela att Gsm hacker aka Stor Tommy även han har en, han köpte en som saknade nyckel, hehe. Så han fick en av mina. :P
 #1724  by Rotmosträdet
 
Läste nyligen om dem på någon sida. Ska ha varit vanligast i USA enligt den men där skulle man sällan ha sett dem då stod i sådana här kabinett. Fruktansvärt fult men roligt att du hittade bilder på det.

Vad är denna knappen till, måste hem och testa på mitt.
Image