Forumet för dig som älskar Sega! 

  • Vägen mot en komplett Mega Drive EU PAL-samling

  • Senaste köp, värderingar och samlardiskussioner om Sega
Senaste köp, värderingar och samlardiskussioner om Sega
 #11593  by Tronin
 
illm wrote:Jag tycker att vi upprättar en Master System-lista också. Det är plattformen som jag satsar på till 100%. :)
Det är bara till att skapa en i MS-avdelningen.
 #11625  by megadriver
 
ManiaC wrote:Men tjenare! :) Inte långt kvar till det där fulla settet.. (antar du jagar det? )
Ja, jag samlar hela settet.. just nu: 445 pal (62 jap, 43 gen, 11 var och 23 pirat om vi räknar det)
 #12315  by HVQ
 
Dags att börja countdown då du är inne på de sista 100 nu då :D
 #12337  by HVQ
 
Kanske en egen countdown tråd här på forumet i eller nått.
 #12343  by AlmostOriginal
 
Hade ju legat bra till med min SMD samling jag sålde för kring 8-9 år sen. Hade över 80 kompletta och 140-150 unika :)
Då var ju inte spelen värda nått, fick kanske 3000-3500 för alla spel på stycke auktioner på tradera [thumbdown]
 #13275  by Rotmosträdet
 
Jag samlar fortf. även om jag inte är så aktiv här. Samlar man i maklig takt så är det mindre risk att det slår bakut och man säljer allt. :roll:

Hoppat upp ett rejält steg nu. Räknar in de spelen jag nyss köpte av Bryssel-Jokern men inte fått hem än.

DÅ: Rotmosträdet: 332 st. (+ 51 st. varianter + 127 st. hyrversioner)

NU: Rotmosträdet: 418 st. (+ 78 st. varianter + 177 st. hyrversioner)
(Alla är dock inte kompletta, men det flesta är det.)
 #13767  by Zebbe
 
Räknade nyss till 103 EU-spel. Har 203 MD-spel totalt :).
 #16933  by CloudMaster
 
Verkar bli så vid en viss punkt, ninjabearhug's senaste countdown video är två år gammal.
Har du listat vilka du saknar någonstans Rotmos?
Räknade nyss mina till 86 kompletta EU spel, räknade inte med repros, hyrspel, spel utan manual eller utan hängare.
 #16942  by Rotmosträdet
 
Jag har en papperslista (av alla korkade saker). Börjar bli mycket svåra/dyra titlar, men har en del enkla kvar som bara inte orkat leta upp.
 #16959  by Otherworld
 
Står ganska still för mig med just nu. Inte köpt nått på flera månader. Saknar 84 just nu. Och precis som CloudMaster så räknar jag inte heller med repros, hyrspel, spel utan manual eller utan hängare. Jag har ju en nedräkningstråd är på forumet där jag också listar alla som jag just nu saknar :)

http://www.segalovers.se/viewtopic.php?f=50&t=1613" onclick="window.open(this.href);return false;
 #18254  by reznorhead
 
28 spel ligger jag inne med. Ganska blygsamt i sammanhanget, men det är iaf bra spel som jag tycker ska vara i en samling. Har några dubletter och lite japanskt samt NTSC. Bl.a. Contra Hard corps som är lite snyggare än Probotector :)
 #18637  by reznorhead
 
Mina spel
Sonic
Sonic 2
Sonic3
Sonic och Knuckles
Ghouls n ghosts
Lion king
Aladdin
Flashback
Another World
Phantasy Star IV
Gunstar Heroes
Rocket Knight Adventure
Sparkster
Toki Toki
Little Mermaid
Castle of Illusion
World of Illusion
Strider
Space Harrier
Castlevania the New Generation
Dynamite Headdy
Hellfire
Landstalker
Story of Thor
Soleil
Donald Duck in Maui Mallard
Probotector/Contra Hard Corps
Revenge of Shinobi
Shinobi III
James Pond

sen har jag någe JAP som jag köpt för de fina fodralen
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11