Forumet för dig som älskar Sega! 

  • Vägen mot en komplett Mega Drive EU PAL-samling

  • Senaste köp, värderingar och samlardiskussioner om Sega
Senaste köp, värderingar och samlardiskussioner om Sega
 #19638  by aerobert
 
Jag har 80 titlar ungefär. Men mitt mål är inte att samla alla titlar. Jag köper bara de som är erkänt bra och eftertraktade spel.

Nästa inköp blir Turtles Hyperstone Heist, Probotector och Castlevania.
 #21174  by Tronin
 
Tronin wrote:Kan kanske vara bra att förtydliga det. Personligen anser jag att det bara är kompletta spel som ska räknas.
Rotmosträdet wrote:Och de som inte går att få kompletta?
Något särskilt spel du tänker på?
 #21600  by reznorhead
 
aerobert wrote:Jag har 80 titlar ungefär. Men mitt mål är inte att samla alla titlar. Jag köper bara de som är erkänt bra och eftertraktade spel.
Känner likadant fast jag köper kanske en del spel på chans för under 50 lappen. Om inte annat kan man ju ersätta fodral till bättre spel.

Tänker att man antingen satsar fullt ut och samlar allt eller bara samlar bra grejor. Man vill ju inte sitta med 200 skitspel och 25 bra bara för att man satsar på att ha en stor samling.

Sen tror jag att man betalar mer för de 50 dyraste spelen än vad man göra för resterande 500. Iaf är fördelningen stor.

När jag började att samla MD så trodde jag väl att det skulle vara svårt att få ihop 50 köpvärda spel. Nu är min samling snart på 60 och jag har ögonen på minst 40 titlar till. Har även köpt lite spel som inte kom till EU och det kan finnas många fler spel att hämta där.
 #23052  by Rotmosträdet
 
99 spel kvar enligt RC:
http://www.retrocollect.com/videogameda ... tatistics/" onclick="window.open(this.href);return false;

Deras listor stämmer dock inte riktigt, men under 100 kvar borde jag ha.
 #23053  by aerobert
 
Najs rotmos. :)

Reznorhead. Ja visst ett billigt spel slipper sällan undan. Fick köpt Phantasy Star för 200kr nyligen på Game, men det saknade både manual och karta.

Men jag har inget emot att pröjsa 500 kr för ett bra MD-spel. Hade det varit motsvarande kvalitetsspel på stora gråa lådan hade du ju kunnat lägga på en nolla på priset.

Skönt att Sega inte bara är snyggast, har bäst spel, bäst ljud och bäst fodral. Det är även billigast. :twisted:
 #23061  by Zebbe
 
aerobert wrote:Skönt att Sega inte bara är snyggast, har bäst spel, bäst ljud och bäst fodral. Det är även billigast. :twisted:
+ bäst kontroll också, om man kör officiella 6-knappars. Riktigt skönt att priserna är bara bråkdelen av den gamla konkurrentens, även om dom ökat rätt mycket de senaste 3-4 åren.

EDIT: Gjorde en räkning. Har 114 PAL, varav en AU (Daze Before Christmas) och en ASN (Shining Force - ser precis likadan ut som EU PAL men kassetten är som en japansk). Räknade bort de brasilianska spel jag har.
 #23102  by reznorhead
 
Spelade lite med min kusin igår och fick chansen att testa en del spel som jag har köpt. Kan säga direkt att det är några titlarnsom åker ut på försäljning till förmån av andra. Mitt mål är definitivt kvalité förre kvantitet.

Hejda jurrasic park.
 #23116  by Tronin
 
Zebbe wrote:EDIT: Gjorde en räkning. Har 114 PAL, varav en AU (Daze Before Christmas) och en ASN (Shining Force - ser precis likadan ut som EU PAL men kassetten är som en japansk). Räknade bort de brasilianska spel jag har.
Så 112 EU PAL, va? Det var den siffran jag uppdaterade till.
 #26445  by Zebbe
 
Tronin wrote:Så 112 EU PAL, va? Det var den siffran jag uppdaterade till.
Korrekt. [thumbup]
 #28854  by opkij
 
Haha, det här var en rolig tråd att titta igenom, jag ser att kampen varit hård genom åren och det ska bli spännande att se om någon kommer hela vägen fram!

Förövrigt känns det alltid som ett galet projekt att hitta alla spel till en konsol även om det bara är från en region i det här fallet, jag själv har ju spenderat åratal med att leta bara rollspel till SFC och ändå är det några titlar kvar...
 #28867  by Shinjo360
 
Jag har 134 originalspel - men även ett tiotal dubbletter och pirater jag inte räknat. :)

Inte räknat Mega/SegaCD, men runt 100 spel för Saturn iallfall.
Sen inte räknat Dreamcast heller tyvärr.
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11