Forumet för dig som älskar Sega! 

  • Vägen mot en komplett Mega Drive EU PAL-samling

  • Senaste köp, värderingar och samlardiskussioner om Sega
Senaste köp, värderingar och samlardiskussioner om Sega
 #9105  by HVQ
 
Får ta o göra en räkning jag med då även om jag inte siktar på en komplett samling.. BRB

**edit** 92 kompletta PAL spel i samlingen (ca ytterligare spel - 20 dubbletter och andra spel (sport) som inte platsar).
 #10082  by Zebbe
 
Va? Allt?
 #10189  by stattin
 
Ja det är ju helt upp till dig vad du vill göra med dina spel men att ersätta det med en everdrive låter bara galet.

Jag kan tänka mig att skaffa en everdrive i början för att sakta men säkert ersätta den mot den riktiga varan.
 #10190  by ManiaC
 
Tappat intresset och spelar nästan aldrig, de står och dammar och jag behöver pengarna bättre helt enkelt. Jag har ju kvar konsolerna och skaffar enbart en everdrive för att nångång kunna spela vilket spel jag vill om lusten infaller..

Självklart tycker jag inte det är samma sak med en Everdrive som att ha en komplett samling.. hade gärna haft ett fullt set men ville helt enkelt inte fortsätta lägga ut pengar på att jaga det.. Med andra ord jag har slutat att samla.
 #10192  by Henke
 
Det låter som du gör helt rätt.
Själv vill jag inte alls ha en komplett samling men de spel jag gillar vill jag ha fysiskt. Everdrive skulle inte funka för mig, har jag ALLA spel skulle jag bara få beslutsångest över vad jag ska spela och inte orka ta tag i något. Så är det ju redan på sätt och vis: Man har ju "tillgång" till alla spel via emulator, inte fasen spelar jag med det ändå, det är så trist. Och det är inte pga att jag måste sitta vid datorn och spela då, jag har en diskläsare till Megan och kan lägga över alla roms direkt på disk och sedan spela på Megan men gör det inte ändå.
När jag väl spelar tar jag alltid en kassett, det hör till upplevelsen på något sätt. För mig alltså, jag säger inte att det är så för dig, så du gör nog rätt. Skulle det visa sig att du gör fel är det inte värre än att du köper upp dig igen på de spel du vill ha.
 #10201  by ManiaC
 
True. Skulle själv aldrig vilja spela på datorn via emulator heller.. Måste spela det på min faktiska konsol, hårdvara. =) dock känner jag inte behovet atm att ha en fysisk kopia av varje spel även om det har sin charm.. Visst finns möjligheten att jag köper det jag gillar i framtiden (när jag har ett jobb, osv) för dess charm skull.. time will tell.

Just nu är och har jag varit arbetslös länge och under stort sett hela tiden av mitt samlande och ändå fått ihop så mycket som jag fick.. I dagsläget ser jag mig ha roligare för pengarna än för spelen i hyllorna bara
 #11589  by HVQ
 
[thumbup] Otherworld du borde ha en countdown på de sista 100 :)
 #11590  by Tronin
 
Är det någon här förutom Otherworld som satsar på en komplett samling? illm och ManiaC är väl de senaste som gett upp och sålt av hela eller delar av samlingen.
 #11591  by illm
 
Javisstja, den här listan hade jag glömt bort.

Som mest hade jag 386 st. Nu ligger antalet på 217 och kommer sjunka ytterligare något, kanske ner till 200.

Jag tycker att vi upprättar en Master System-lista också. Det är plattformen som jag satsar på till 100%. :)
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11