Forumet för dig som älskar Sega! 

  • Spelfigurer

  • Senaste köp, värderingar och övrig samlardiskussioner
Senaste köp, värderingar och övrig samlardiskussioner
 #4396  by HVQ
 
Något som jag tycker kan vara jäkligt snyggt och höja det visuella intrycket av en samling är när den kompletteras med några väl valda och snygga figurer. Finns såklart en hel marknad för samlarfigurer men dessa från First 4 Figures är bland de snyggaste jag sett och skulle gärna ha någon av dem.. ack så dyra bara :(

Sonic
Image
Knuckles
Image
Super Sonic
Image
Finns även billigare varianter från samma tillverkare som även de är riktigt snygga.

Någon som har några figurer i sin samling att visa upp eller några tips på vart man man kan hitta likande sega prylar. Behöver ju nödvändigtvis inte vara just sonic.
Last edited by Tronin on 05 Jul 2012, 19:02, edited 4 times in total. Reason: Bytte trådtitel från SEGA-figurer.
 #4398  by Zebbe
 
Jag har inga figurer (eller jo, några Final Fantasy, men de räknas inte), men däremot några pärlplattor som jag köpt från Fannicklas.com:

Image
Image

Den första vann jag dock i en tävling på Fannys blogg :).

Annars har jag mycket Sega-posters :).
 #4399  by NGF
 
Hur har du satt fast dom på väggen? Häftmassa?
 #4401  by Zebbe
 
Nä, sådana här små klisterkuddar. Finns på Panduro :).
 #4403  by NGF
 
Blir det inte fult efter dom på tapetern när man tar bort dom?
 #4404  by Zebbe
 
Nä, det är just därför man kör med dom istället för häftmassa (som brukar ge fula "fettfläckar").
 #4407  by HVQ
 
Epsilon-Eagle var riktigt snygg.
 #4408  by Zebbe
 
Tack :). Här är en till:

Image
 #4440  by HVQ
 
Suddig bild på min Arsha figur. Riktigt charmig :)
DSC00177.jpg
DSC00177.jpg (421.47 KiB) Viewed 16679 times
 #4455  by Zebbe
 
Jag har också Panorama Cotton-muggen :). Finns en kille på Cowabunga som gör små figurer också.
 #4456  by Otherworld
 
Vann denna fina figuren av nusse91 på Cowabunga som han har gjort själv, i en Sonic 2 tävling han hade. Speedrun på första banan i Sonic 2. Står fint på min hylla :)

Image
 #4457  by NGF
 
Vad är den gjord av?
 #7347  by alexkun
 
hehe den första figuren e jag stolt ägare över :) betala inte mer än 1000 kr för den oöppnad så blev väldigt glad då den e grymt dyr i vanliga fall på ebay öppnad
 #7354  by alexkun
 
pics inga problem om ni vill se, priset kan jag tyvärr inte bevisa:P sparat lådan och allt i den även plasten runt om figuren :)
 #7355  by Tronin
 
Äsch priset struntar jag i. Är bild på figuren jag vill se :mrgreen:
 #7356  by alexkun
 
hehe inga problem:P har flera såna här figurer :) har även förhands bokat super sonic på webhallen de har massa från first4figures
 #7358  by alexkun
 
inte säker på om jag fick upp bilden nuhar inte laddat upp innan men såfall den här e min :)
Attachments:
Picture 10.jpg
Picture 10.jpg (179.52 KiB) Viewed 16614 times