Forumet för dig som älskar Sega! 

  • Vad ska man handla på plats i Japan?

  • Senaste köp, värderingar och övrig samlardiskussioner
Senaste köp, värderingar och övrig samlardiskussioner
 #4689  by Janone
 
Har gjort ett par svängar i elektronik butikerna och plockat uppen del godis men har ännu väntat med större/dyrare inköp, mestadels småkraffs som bundels, kontroller osv.

Funderar på om det är värt att investera i dyrgripar här eller om man ska strunta i det och vänta på bättre tider?
Ex shooters till sat, dc.
Rare's som d&d collection, phantasy star collection (sat), sillouette mirage. Osv.

Har också mina ögon på en hisaturn för en 800ing men är lite osäker på just den. Även hittat en svart dc för 1800 men den känns alldeles för dyr.

Har varit ont om Hw bundels och framför allt boxade md Hw och gamegear, inte hittat en enda.

Men som sagt, spel är det gott om och i stort sett alla finns att tillgå om man har kontanter.
Har ni egna tankar om vad som är köpvärt? Tips?
Lista på! :-)

Thomas: besökt två hard off butiker och de har varit lite av en besvikelse. :-(
 #4690  by HVQ
 
GleyLancer, Panorama Cotton, Battle Mania 2, Eliminate Down, Undeadline och Twinkle Tale är alla rare shmups till Mega Driven som bara släpptes i Japan. Springer du på någon av dem till ett bra pris så köp. Monster World IV och Pulseman är andra bra spel som förtjänas att hålla ögonen öppna efter.

Ha en bra resa :)
 #4693  by Rotmosträdet
 
Är Hi-Saturnen boxad är det väl inget att tveka om eller?

Hard Off och liknande är tyvärr rätt plundrade i Tokyo. :(

Synd att ni inte ska till typ Osaka, deras Super Potato-affär är BETYDLIGT billigare än den i Tokyo. höll på att få spel i den. :P

Jag gillar att köpa på mig läckra handkontroller. DC:en fick typ 10-20 i olika färger/mönster i Japan, dock ovanliga. Saturn-spel är ibland snuskigt billiga, bara att passa på.

Det finns en videokedja som heter GEO, de har mycket beg. spel till bra priser.
http://geo-online.co.jp/" onclick="window.open(this.href);return false;

TRADER är också grymma ibland.
http://www.e-trader.jp/" onclick="window.open(this.href);return false;

Hittar inga bra kartor till deras butiker dock. Ta hjälp av er japansktalande? vän? Sajterna verkar mest handla om deras onlinebutiker etc.

Sett några Book Off? De har också spel.
 #4697  by Janone
 
HVQ wrote:GleyLancer, Panorama Cotton, Battle Mania 2, Eliminate Down, Undeadline och Twinkle Tale är alla rare shmups till Mega Driven som bara släpptes i Japan. Springer du på någon av dem till ett bra pris så köp. Monster World IV och Pulseman är andra bra spel som förtjänas att hålla ögonen öppna efter.

Ha en bra resa :)
Problemet där är att jag inte känner igen titlarna eftersom de står skrivet med Kanji (??) :/
Rucket wrote:Är väl egentligen bara till att köpa på. Du slipper ju en framtida fraktkostnad plus, beroende på prislappen, en eventuell tullavgift.
Njae, ingen ide att köpa på sig alla billiga spel bara för att de är just billiga, då väger på flyget eller så får man skicka hem med båt typ. All frakt kostar pengar.
Rotmosträdet wrote:Är Hi-Saturnen boxad är det väl inget att tveka om eller?
Den är boxad men jag har inte haft möjlighet att kika på innehållet. Den är lite sliten i boxen men ändå jävligt cool.
Rotmosträdet wrote:Hard Off och liknande är tyvärr rätt plundrade i Tokyo. :(
Japp, varit i två knappt hittat något coolt alls faktiskt. Marcus har köpt en massa prylar dock. Ska till en tredje i morgon och med lite tur ett par till i veckan.
Rotmosträdet wrote:Synd att ni inte ska till typ Osaka, deras Super Potato-affär är BETYDLIGT billigare än den i Tokyo. höll på att få spel i den. :P
Ja det hade varit coolt men det är nog inget alternativ. SP var coolt men inte så coolt att man betalar överpriser.
Rotmosträdet wrote:Jag gillar att köpa på mig läckra handkontroller. DC:en fick typ 10-20 i olika färger/mönster i Japan, dock ovanliga.
Samma här, plockat upp ett par men det känns dumt att köpa dem för 200 kr st bara för att de är snygga. :/ Saturn-spel är ibland snuskigt billiga, bara att passa på. [/quote]
Jo det finns ju spel för några kronor, stod igår med Suikoden i handen för typ 98 kr men bangade efter ett tags funderande eftersom det kommer vara totalt ospelbart för mig. :P
Rotmosträdet wrote:Det finns en videokedja som heter GEO, de har mycket beg. spel till bra priser.
http://geo-online.co.jp/" onclick="window.open(this.href);return false;
Det ska vi kolla. :)
Rotmosträdet wrote:TRADER är också grymma ibland.
http://www.e-trader.jp/" onclick="window.open(this.href);return false;
Jo har varit i fyra i akihabara och en i shinjuku och det är bara trader1 som är värd att besöka om man inte vill köpa spel till nyare format.
Rotmosträdet wrote:Hittar inga bra kartor till deras butiker dock. Ta hjälp av er japansktalande? vän? Sajterna verkar mest handla om deras onlinebutiker etc.
Hittat de flesta tror jag. Men ska dubbelkolla det.
Rotmosträdet wrote:Sett några Book Off? De har också spel.
Jo vi har besökt dem vi gått förbi de flesta haren liten retro sektion men mest nya spel så det har inte blivit några köp där.

Lite saker jag sett meninte köpt samt mina kommentarer.
Radian Silvergun - 980 kr utan spine, kändes dyrt.
Dondopachi - 238 kr
Twinkle star spirits - 458 kr
Dracula x (pc engine) - 498 kr
under defeate - 1000 kr
Surging aura - 168 kr
rez - 400 kr
trizeal - 550
Spelet med fjädrar på framsidan till dc , shooter - 500
D&D collection - 500
ikaruga - 400
rainbow cotton - 330
vampire savior - 140
sihouette mirage - 300
Pyramid patrol (mld) - kommer inte ihåg om det kostade 400 eller 700.
Segata sansiro spelet - 240

exempelvis. :P Fortsätt gärna droppa tips. Ännu så länge så känns resan inte så givande ur en spelsynpunkt men som upplevelse har det varit fantastiskt!
 #4698  by Rotmosträdet
 
Mitt Pyramid Control ligger på Tradera för 99:- :) Går utom någon timma... betydligt billigare hehe...
http://www.tradera.com/sega-mega-drive- ... _146829220" onclick="window.open(this.href);return false;

Allt känns ju dyrt när Yen:en kostar nästan 9 kr för 100 yen!
När jag var där fick man 100 yen för 6 kr!!!!!!!!! Nästa år 7 kr. Nu är det ju sjukt dyrt.

SUIKODEN till Saturn få du gärna köpa till mig om du står med det i handen igen!!
 #4701  by Zebbe
 
Jag har hört att de har automater med använda trosor man kan köpa i Japan, så det kan man ju köpa om man är intresserad ^^.
 #4757  by Janone
 
Sådär, då har man besökt Akihabara för sista gången, i morgon bitti så tar vi oss ut till flygplatsen och börjar resan hem.
Köpt en del spel och lite andra prylar, bilder och sånt kommer när jag kommer hem, är lite besviken eftersom jag inte kunnat pricka av några av mina wanted under resan.

De saker jag letade specifikt efter var
Jvc x-eye - Hittade faktiskt en butik som hade en, men den var inte till salu, tråkigt nog. :(
Mega Jet - Bara sett en på en tv-spels bar inte i övrigt.
Gamegear bundles - Inte sett en enda boxad gamegear och bara sett en enda gamegear överhuvudtaget. Vet inte varför. Skitmärkligt. :S

Samt att jag missade den där hi-saturnen, fan vad ledsen jag blev när jag kom tillbaka och den var såld. :( Vilken jävla besvikelse, så nu vet ni ytterligare en gång att man aldrig ska vänta med att köpa något om man får chans att köpa det.
 #4758  by Rotmosträdet
 
Jag var iofs i Japan i 2 månader men känner igen mig.

Såg en Pioneer LaserActive för runt 800:- men tvekade och den var borta dagen efter. Frakten hem hade varit fruktansvärd. De väger runt 5-10 kg. Köpte en nyss i Sverige för samma pris. ;)

Såg även en Mega Jet, samma med den. Ovanlig och dyr. Försvann dagen efter då jag tvekade.

Game Gear, såg jag iaf Coca Cola-varianten boxad och några lösa i olika färger. Rosa och blå tror jag. Köpte nog någon billig JAP-modell och sålde på Tradera.

Allt på samma underbara Hard Off i Gifu. ;)