Forumet för dig som älskar Sega! 

  • Plastfickor till manualer

  • Senaste köp, värderingar och övrig samlardiskussioner
Senaste köp, värderingar och övrig samlardiskussioner
 #10768  by Janone
 
Vilken sorts plastfickor är det som en del samlare använder till sina lösa manualer? Verkar vara red stripe ziplock och jag skulle vilja köpa ett gäng men jag vill ju självfallet komma undan så billigt som möjligt då jag kommer behöva väldigt många...

Är det olika passform de kör på Md, Snes, Nes, N64a osv? Plastfickor som passar som handen i handsken till spel vore också bra. :) Sådana som Super Motaro hade till sina spel.
 #10769  by Tronin
 
Jag skulle inte rekommendera billiga plastfickor. Att ha manualer liggandes i plastfickor är kanske en fin tanke; men på NESdb finns ett tragiskt exempel där en samlare haft sina manualer i plastfickor som sedan har fastnat i plasten.

Det är väl egentligen syrafria plastfickor man ska använda om man vill att manualerna ska vara säkra och behålla sitt skick. Och ja, smakar det så kostar det.
 #15327  by Axus
 
Borde väl egentligen vara samma plastfickor som serietidningssamlarna köper? I sådana fall borde det finnas billiga alternativ.
 #15333  by Rotmosträdet
 
Bokia hade de som passar NES, de hade jag till min samling. A6 borde det vara, sålda nu.

Zip lock är åt helvete för löjligt att använda på annat än knappar och mat. :P