Forumet för dig som älskar Sega! 

  • Amiibo

  • Senaste köp, värderingar och övrig samlardiskussioner
Senaste köp, värderingar och övrig samlardiskussioner
 #21261  by Robban
 
Jag lovade mig själv att inte börja samla alla Amiibo, de är dyra och de bidrar inte något speciellt till spelupplevelsen. Sen stod jag där på Mediamarkt när de släpptes och de såg riktigt lockande ut i sina fina förpackningar, massor med Nintendofavoriter som skulle se bra ut på hyllan.

Det slutade med att jag gick hem med Mario, Link, Samus, Villager och Marth. Jag hade dessutom rätt, de ser fantastiskt fina ut på hyllan. De låser dessutom upp en del roligt i vissa spel. Nu är jag sugen på att köpa allihopa. Det är samlargenen som slagit till igen suck.

Någon annan som köpt Amiibo?
 #21263  by martin2988
 
Har inget Wii U ännu tyvärr, sedan tycker jag att dom känns väldigt dyra om man skall börja samla. Jag kommer antagligen bara köpa Samus för att ha i Metroid samllingen :)
 #21267  by Robban
 
#Martin2988

Då tycker jag att det är på tiden att köpa en. Det är en riktigt bra och underskattad konsol med många bra exklusiva spel.

Visst är figurerna dyra, det kommer svida lite i plånboken att köpa många. Men de är så coola att ha i samlingen så kan inte låta bli :)
 #21280  by HVQ
 
Vad exakt är de till för? Hänger inte med alls i Nintendo nyheter..
 #21308  by Styris
 
Samma som Skylanders och liknande, fast dessa får det att brinna i nördnerven hos 20-45 åringar också.

Så figurer riktade till barn men köps upp och slut av nördar 20-45 år.
 #21311  by Robban
 
Du har helt rätt i vilken marknad figurerna riktar sig mot. Det verkar vara mest vi äldre spelnördar som rensar butikerna på figurer. Däremot skiljer det sig en del från Skylanders avseende funktionalitet, tekniken är densamma.

Amiibo behövs inte för att spela spelet. De används mer som en bonus och låser upp extramaterial och annat. I Super smash används de som en karaktär du kan spela med eller emot och träna upp i level.
 #21703  by Styris
 
Jo det är den stora skillnaden Amiibo behövs inte överhuvudtaget utan ger som sagt bara bonus i vissa spel.
Är väl bara MK8 och Smash som har stöd nu va?

Personligen intresserar amiibo inte mig något, smash är bra som det är :D
Så kommer nog aldrig köpa någon om man inte skulle hitta billigt men det är extremt tveksamt då dessa saker i princip skriver ut pengar åt Nintendo.

Dock jättekul att Wii U verkar få lite luft under vingarna nu när folk äntligen börjat fatta att det är en ny konsol med spelen som finns å amiibo :)
 #21871  by aerobert
 
Nej, jag sa till mig själv att inte köpa skiten och dras med i skräphandeln, och det har jag inte gjort heller även om det var nära.
 #22818  by Axus
 
Jag har funderat på att börja samla på dem, men då ska de ju vara kvar i originalförpackningen, och då försvinner själva "ha dem i hyllan"-känslan. Så jag är kluven.
 #24867  by HVQ
 
Fin :) Kollade faktiskt efter de där åt en kompis räkning när de släpptes på Walmart. De fick inte ens in några där jag bodde och sa att de sålde ut på förhandsbokning direkt på nätet..