Forumet för dig som älskar Sega! 

  • Zelda: A Link to the Past förpackningskartong

  • Senaste köp, värderingar och övrig samlardiskussioner
Senaste köp, värderingar och övrig samlardiskussioner
 #30944  by Axus
 
För ett par år sedan fick jag tag på en förpackningskartong (alltså inte själva spelfodralet) av The Legend of Zelda: A Link to the Past som några av er kanske kommer ihåg (postade något om det då). Nu tycker min flickvän att det är skräp som hör hemma på soptippen, och vill att jag antingen ska sälja den, eller till och med slänga den innan vi flyttar ihop. Help me please! xD

 #30959  by segasonic
 
Svaret är ganska enkelt, släng henne på tippen och bo ihop med din låda istället.

För att vara lite seriösare tycker jag absolut att du ska få ha kvar dina spelrelaterade prylar men kan faktiskt hålla med om att det finns vackrare saker än kartongen att ha i hyllan.
Det bästa vore kanske om du har kvar den men på ett ställe där den inte syns eller står i vägen så himla mycket?
 #30961  by Tronin
 
segasonic wrote:Det bästa vore kanske om du har kvar den men på ett ställe där den inte syns eller står i vägen så himla mycket?
Där kommer vi in på den biten som jag inte förstår med spelsamlande, eller samlande över lag. Varför ens behålla något som man inte kan ha framme och titta på/använda? Det känns bara onödigt att behålla saker som bara kommer bli liggandes i en låda.
 #30962  by lindholm
 
Använd den som en låda... Inte direkt något som jag tycker är vackert, finns roligare saker att ha framme... Men som låda att slänga ner annat skräp* i och sedan in i en garderob/förråd/garage funkar den ju ypperligt.


*med skräp menas i detta fallet små, spelrelaterade grejer som man inte har "nytta" av men inte vill/orkar sälja/slänga


Tronin: ibland får man fatt i grejer som man antingen köper bara för att, eller som del i större spelpaket, som man inte har nytta av eller vill ha framme, men summan det eventuellt skulle ge i försäljning är inte värt besväret ;)
Men de som köper dyra spel för att enbart packa ner dem i en låda och förvara utan att ha framme eller ens spela på kan jag verkligen inte förstå. Spel ska spelas!
 #30966  by Axus
 
Tack för tipsen! :)
CloudMaster wrote:Det är skrot, men det börjar med en låda, och om ett år inser du att alla dina coola grejer ersatts med ikea mög och fjärils-skit från ullared :lol:
Hahah ja, fyfan. :lol:
 #30970  by segasonic
 
Tronin wrote:
segasonic wrote:Det bästa vore kanske om du har kvar den men på ett ställe där den inte syns eller står i vägen så himla mycket?
Där kommer vi in på den biten som jag inte förstår med spelsamlande, eller samlande över lag. Varför ens behålla något som man inte kan ha framme och titta på/använda? Det känns bara onödigt att behålla saker som bara kommer bli liggandes i en låda.
I detta fallet har han en annan person att ta hänsyn till och är uppenbarligen ganska fäst vid lådan. En vacker dag kanske de flyttar till större boende, och då kan ju faktiskt lådan plockas fram igen om den fortfarande ägs av Axus.

Du har säkert också något du inte använder eller tittar på undanstoppat hemma som du inte kan slänga eftersom det betyder något för dig. Kanske en hög med foton från förr. Eller? :P