Forumet för dig som älskar Sega! 

  • Värderingstråden (som inte är Sega)

  • Senaste köp, värderingar och övrig samlardiskussioner
Senaste köp, värderingar och övrig samlardiskussioner
 #5091  by Tronin
 
Troligtvis inte ens i närheten av hennes begärda pris. Antagligen är efterfrågan inte särskilt hög, så jag skulle inte ens ge hälften av det hon vill ha - trots prissänkningen. Kanske 10 % av summan.

E: Möjligtvis 20 % då du slipper frakt och tull om du importerar en liknande från staterna.
 #9875  by Bloodbowlfan
 
Hej,

Har en del gamla SNES spel och kanske även tänkte köpa på mig lite fler. Någon som har tips på hur jag ska kunna värdera dels mina gamla och dels potentiella köp?

Mvh
 #9878  by Tronin
 
Nja, jag skulle inte tro att priset för MD-kassetter rör sig om 40-50% av priset för ett komplett spel. Det är snarare procentsatsen för ett boxat spel. Kassetter är (oftast) rätt värdelösa när det gäller Sega.

Intresset för endast kassetter är större när det kommer till NES och SNES, men någon procentsats kan jag inte säga.
 #22910  by Axus
 
Fick tag på en sådan här kartong idag, från The Legend of Zelda: A Link to the Past, och det var i dem som spelen kom i till butikerna antar jag. Det handlar alltså bara om kartongen, och inte spelen. Kan den vara värd något? Den är ganska åtgången, och jag kan återkomma med bilder senare.

BTW så är mitt exemplar SCN.

Image
 #23004  by Tronin
 
Tror inte du kommer få en tusing för kartongen. Minns iofs inte vad liknande kartonger (dock inte LttP) har sålts för. Däremot lär du antagligen få tillräckligt betalt för att det ska löna sig att slänga upp den på Tradera.