Forumet för dig som älskar Sega! 

  • Mest sällsynta Master System-spelen (PAL)

  • Diskussioner om allt som rör SMS
Diskussioner om allt som rör SMS
 #18771  by Martin
 
Lucky Dime Caper i stor box med t-shirt?

Japp, vi hade ganska mycket sådant när jag jobbade i butik på 90-talet. Den typen av utgåvor sålde bra till jul. Hade man vetat att allt sådant här skulle bli så värdefullt skulle man själv köpt på sig...
 #18773  by Rotmosträdet
 
Finns ju ett helt gäng sådana där svåra present-set till SMS, kolla här:

http://www.smstributes.co.uk/view_page.asp?articleid=36" onclick="window.open(this.href);return false;
 #18780  by Batman666
 
Robban wrote:Jag skulle vilja påstå att det mest sällsynta spelet är Lucky dime caper limited edition box set. Spelet i sig är ju inte sällsynt men den här utgåvan är det verkligen.
Du har nog troligtvis rätt, men som du själv påpekar är inte spelet i sig som är sällsynt så jag tycker det diskvalificerar spelet till det mest sällsynta om man nu bara utgår från spelen i sig.
 #18786  by Henke
 
Som rotmos nämt och länkat till finns det flera presentset som anses ovanligare än Lucky Dime.

Jag tycker presentseten och andra speciella versioner borde räknas, så länge inte rubriken ändras till "Mest sällsynta standardutgåvor" eller liknande.

Det roliga med Limited Edition från den här tiden är att de verkligen är Limited.

Idag släpps ju hälften av alla PS3 och Xbox spel i "Limited Edition", i minst lika stor upplaga som standardversionen. Finns massor av exempel där "limited edition" tom är vanligare än standardutgåvan. :lol:
 #33869  by Worebit
 
Janone wrote:
winona2k wrote:
Janone wrote:För ett gäng år sedan (när jag var aktiv sist...kanske runt 2005?) så vet jag att någon hade ett ovanligt Djungelboken, eller ja utgåvan var ovanlig i alla fall. Det var den italenska utgåvan om jag inte minns fel. Tror det kan ha varit winona2k som sålde det till någon samlare i europa.


Ha ha ja det stämmer. Jag köpte den av dåvarande retrosuperstore (numera game-world). Den följde med något paket med en maskin. Jag hade lagt den i min hylla för spel som skulle säljas i klump för att bli av med. Det var en kille på smstributes.co.uk som noterade att det var den italienska utgåvan, vilket i alla fall då var det enda kända exemplaret. Var dock snäll och bytte den mot championship hockey till Master System med honom. Den är ju värd lite den också numera,
Vilket jävla minne jag har... :P Jag sitter själv på ett sådant ex förresten...Vet inte riktigt vart jag fick tag i den dock.
Jo ja just det har sett 2 st Djungelboken med italiensk text på, jag har en och Greenzki har en.
Var en på retrospelsmässan som sålde ett ex och han hade inte koll på att det var sällsynt så vi fick det billigt :D