Forumet för dig som älskar Sega! 

  • Vad spelar ni för tillfället? (SMS)

  • Diskussioner om allt som rör SMS
Diskussioner om allt som rör SMS
 #7004  by Tronin
 
Testade precis lite spel till SMS och måste säga att Aerial Assault, Black Belt, World Grand Prix och Teddy Boy överraskade mig positivt :)
 #12565  by Batman666
 
Spelar för tillfället Astro Warrior och försöker se hur hög high score jag kan få (180,900 at the moment). Ser ut som om det finns 3 banor som loopar med svårare motståndare efter loopningen men kan ha fel.
 #12570  by Henke
 
Jag varvar lite mellan de 7 jag äger:

Akai Koudan Zillion: Bra spel, men har inte hunnit komma så långt än. Det kräver ju att man sitter ett tag då det inte går att spara. Fast spelet hade nog känts väldigt kort om man kunde det.

Alex Kidd in Miracle World: Given klassiker, det enda av mina spel jag klarat.

Alien Syndrome: Nja, ingen riktig hit. Det är nog det spel jag spelat minst. Så jävla drygt när en alien uppstår precis där man står.

Double Target - Cynthia no Nemuri: Riktigt kul! Har kommit till femte nivån. Jag har ingen aning om hur många det finns.

Fantasy Zone: Så gulle. Jag dör på den jävla sköldpaddan.

SDI: Svårt! Dör alltid på fjärde Defensive Round.

Tri Formation: Småkul spel. Inte särskilt bra egentligen men ändå återvänder jag till det.
 #12584  by Batman666
 
Körde en snabb parti Alex Kidd in Miracle World idag, dubblade mitt personliga bästa men det räckte inte för att klara spelet. Förödande när Game Over skärmen kommer från ingenstans då man inte har koll på hur många liv man har kvar.

Henke: Skulle rekommendera auto-fire om du har en sådan kontroll för Fantasy Zone. Tycker personligen det är i princip omöjligt att klara av spelet utan.
 #12586  by Henke
 
Jag har rapidfire på konsolen, men har inte upplevt att det behövts faktiskt. Det kan nog bero på hur man håller kontrollen. Jag använder pek och långfinger istället för tummen, alltså som att använda en arkadsticka. Det går mycket snabbare.
 #12589  by Batman666
 
Ah, borde gissat från dem Japanska namnen på titlarna att du kör på en Japansk SMS med deras inbyggda auto-fire. :)

Blir riktigt imponerad om du lyckas klara av spelet på det sättet utan någon "hjälp" :)
 #12630  by Tronin
 
Jag var hos illm igår och testade några MS-spel som jag har uppskrivna på min wanted list. Det visade sig att jag ska hålla mig borta från Power Strike II. En kompetent shooter, men alldeles för stirrig för min smak. Dessutom blev jag skeptisk till Master of Darkness. Spelade mig förbi den första bossen och fastnade någonstans på den andra banan. Spelet är väl OK, men mer än så är det inte. Däremot hittade jag ett spel som genast hamnade på min lista - Renegade. Kul beat 'em up med bra grafik och helt okej kontroll.

Edit: Street Fighter II kan jag överhuvudtaget inte rekommendera till någon :lol:
 #12635  by Batman666
 
Hehe

Du kanske känner till men SF2 är portat av Tec Toy som var den Brasilianska återförsäljaren för SEGA. De flesta av deras releaser var bara omgjorda regionala versioner av original spel från SEGA men de släppte även vissa exklusiva portar och spel som inte fanns i andra regioner. Personligen kan jag rekommendera att undvika i princip alla Tec Toy releaser. Enda spelet jag kan halvt rekommendera är Baku Baku som är ett pussel spel.
 #12637  by Zebbe
 
Har japanska SMS en auto-fireknapp på konsolen?
 #12640  by Tronin
 
Batman666 wrote:Personligen kan jag rekommendera att undvika i princip alla Tec Toy releaser. Enda spelet jag kan halvt rekommendera är Baku Baku som är ett pussel spel.
Då har du inte spelat Battletoads in Battlemaniacs 8-)
 #12643  by Henke
 
Zebbe wrote:Har japanska SMS en auto-fireknapp på konsolen?
Ja. Där reset knappen är på PAL/US
 #12646  by Batman666
 
Rucket wrote:Då har du inte spelat Battletoads in Battlemaniacs 8-)
Hehe, har faktiskt testat det tidigare men jag gick tillbaka för att se om jag kanske missat något. Och ja, jag erkänner, det är faktiskt ett ovanligt bra port för att vara Tec Toy. Så det finns mer än ett spelvärt Tec Toy exklusivt spel :P
 #13118  by Batman666
 
Black Belt

Tog mig säkert 20 försök före jag kom förbi första banans boss. Klarade av 2a bossen på ett försök före det blev stopp på 3e bossen Sumobrottaren. Får se imorgon när jag spelar igen om jag klarar av att komma förbi första bossen eller om det krävs 20 försök till ;)
 #18448  by Henke
 
Igår kväll hade jag en liten Mastersystemkväll. Blev lite Kenseiden och Solomons Key, men mest Megumi Rescue. Helt bisarrt spel men väldigt roligt.
 #18816  by Henke
 
Och ikväll har jag som hastigast testat Galactic Protector och Opa-Opa.
Riktigt gulliga båda två. GP är nog roligare att spela tillsammans med någon. Frågan är om jag någonsin kommer att lyckas med det...
 #18857  by HVQ
 
Är det Galactic Protector som måste ha en special kontroll till? Var sugen på att testa det själv men hade inte rätt kontroll.