Forumet för dig som älskar Sega! 

  • Vad spelar ni för tillfället? (SMS)

  • Diskussioner om allt som rör SMS
Diskussioner om allt som rör SMS
 #32879  by Legerdemain
 
Eftersom jag åter landat i Master System-spelande kändes det logiskt att återuppta besökandet av denna sida.

Har påbörjat ett genomspelande av alla de där spelen jag ännu ej recenserat, och under dagen är det främst Space Gun (funkar det inte som det skall med handkontroll om man kör det på ett MD1 med MS-converter? ...fungerar dock fint med ljuspistol) och Out Run (fyfan så värdelös jag är på detta spel) som jag dedikerat min tid.
 #32882  by Henke
 
Välkommen tillbaka. Out Run till master system kan inte vara särskilt lyckat, eller? Det borde lida enormt av att gå från arkad till ms.
 #32884  by Legerdemain
 
Det beror nog lite på vad man förväntar sig.

Det är ypperligt spelbart, grafiken är tydlig och musiken är helt okej tolkad. Vägvalen är intakta men bilduppdateringen (ej hastigheten) droppar satan när det kommer stora objekt in på skärmen. Och så ser man absolut ingenting när man kör upp för en backe... vilket är störande.

Men efter några rundor började jag få känsla, och tog mig hela vägen till A-målgångens slutsträcka. Har kul när jag spelar, känner att det går bra att få grepp om vad spelet begär av mig och så.

...men det blir liksom lite som med versionen till Commodore 64. Det är helt okej för vad det är, men det kan liksom inte ens fundera på att mäta sig med arkadoriginalet.
 #34287  by ghostofshinobi
 
Testade precis för första gången Sonic Chaos. Kan inte minnas att de resterande Sonic-spelen till SMS led av samma typ av slowdowns som detta gör. Har googlat runt lite och upptäckt att det förmodligen är så. Men det är ändå ett intressant sonicspel, framförallt för att spindashen nu är tillgänglig och en del andra grejer. Tråkigt bara att det känns lite framstressat.
 #34379  by Commando
 
ghostofshinobi wrote: 14 May 2019, 13:10 Testade precis för första gången Sonic Chaos. Kan inte minnas att de resterande Sonic-spelen till SMS led av samma typ av slowdowns som detta gör. Har googlat runt lite och upptäckt att det förmodligen är så. Men det är ändå ett intressant sonicspel, framförallt för att spindashen nu är tillgänglig och en del andra grejer. Tråkigt bara att det känns lite framstressat.
Kan man spindasha?!?! Jag borde kanske testa spelen jag köper också.... då ska jag kolla upp detta! Det visste jag inte.

Själv har jag nyligen kommit över Power strike och master of darkness, så det är de jag ska spela en del tänkte jag. Jag är värdelös på shooters men MoD har jag längtat efter att få prova. Hittills väldigt lovande!
 #34516  by Rawhide
 
Henke wrote: 05 Jan 2018, 10:26 Välkommen tillbaka. Out Run till master system kan inte vara särskilt lyckat, eller? Det borde lida enormt av att gå från arkad till ms.
Absolut en märkbar skillnad när man tittar på arkadversionen gentemot Master System-varianten men ändå, ett riktigt fint Master System-spel som har spelvärde utan problem idag också för den som önskar. Samtidigt är det väldigt billigt oftast, tror jag hittade mitt exemplar för 150 kr i gott skick med manual och box.
 #34658  by alfen80
 
Hejsan alla segapersoner

Vill först skriva att vad synd men bra såklart med att RSM och Retromania blir framflyttade i år.
Har själv nu åkt på RSM 3 år i rad.
Alltid kul att träffa personer man annars bara ser på nätet:)..

Jag spelar för tillfället Alex kidd- miracle world och Asterix.