Forumet för dig som älskar Sega! 

  • Senast avklarade (SMS)

  • Diskussioner om allt som rör SMS
Diskussioner om allt som rör SMS
 #12760  by Mulleboy
 
Klarade Asterix and the secret mission på master system i lördags :D

Det var riktigt snyggt, nästan mega-standard. Och en bra uppföljare till det tidigare Asterix-spelet på mastern. Musiken var dock outhärdlig, men det är ju mastern.....
Last edited by Tronin on 23 Oct 2013, 10:48, edited 1 time in total.
 #15152  by Jedvard
 
Kung FU Kid! Riktigt bra kaffekoppsspel dvs man tar en god klunk kaffe mellan varje level och hela spelet tar ca 15 minuter att klara perfekt! :)
 #15193  by Jedvard
 
Klarade Wonderboy i helgen (första gången) tog 2 folköl och ca 3 timmars slit. Fastade ganska länge på några banor 9:1 isgrottan tog bara den ca 30min innan jag lyckades klara den...överlag riktigt kul spel :)
 #24963  by Henke
 
Tri Formation/Zillion II

Rätt kasst spel men näst sista banan gav iaf lite motstånd. Små-bra FM-musik också, om än rätt enformig.
 #24983  by Henke
 
Double Target - Cynthia no Nemuri

Jag gillar det!
Det är ju löjligt kort tyvärr när man listat ut var alla stjärnor man behöver för att komma till sista nivån är,
men om man inte följer en guide har spelet ändå en viss livslängd, tills man alltså hittat stjärnorna.
När man vet var alla är tar spelet ca 10-15 minuter att klara...
 #24986  by Henke
 
Enduro Racer

Äntligen! Jag har blivit game over på sista (20e) banan tre ggr. Nu satt det.
 #29766  by Commando
 
Klarade av Alex kidd in shinobi world och Vigilante på samma dag förra veckan. Det var första gången jag klarat något av dom dessutom, så jag blev lite glad.

Alex kidd har jag spelat sen mjölktänderna satt kvar men aldrig gett mig fan på att klara det. =)
 #29777  by Janone
 
Alex Kidd spelen är så fruktansvärt ojämna i sin svårighetsgrad. :-D
Alex Kidd and the lost stars är kanonenkelt. Shinobi minns jag som betydligt svårare.
 #29796  by Commando
 
Janone wrote:Alex Kidd spelen är så fruktansvärt ojämna i sin svårighetsgrad. :-D
Alex Kidd and the lost stars är kanonenkelt. Shinobi minns jag som betydligt svårare.

Shinobi är rätt chill till sista banan, men då man ska gå igenom alla bossar igen samt döda slutbossen med ganska klurig tajming.
Miracle world däremot! sista banorna är ju sjuka...

Lost stars har jag inte spelat? Är det nått att ha?
 #29835  by Janone
 
Commando wrote: Lost stars har jag inte spelat? Är det nått att ha?
Det tar typ under timman att klara, ett ganska charmigt plattformsspel.
 #29841  by Commando
 
ChrilleOden wrote:Land of Illusion avklarat, ett riktigt kul spel:)
Jag har båda castle och land of illusion och bara klarat ett av dem ännu, vet inte vilket.

Men ja, riktigt kul spel. Det var några gånger jag hajjade till på ban-designen och tänkte: det där var ju fiffigt!
 #29897  by Henke
 
Galactic Protector.

Gulle-shmup med Paddle-control!
 #29942  by Henke
 
Megumi Rescue.
 #30119  by Commando
 
Ok, kommentar? Kul, svårt? Själv har jag det inte men kollade youtube. Såg ut som ett sånt där arcade spel som kräver en del övning innan man sätter det?
Last edited by Tronin on 29 Jul 2016, 16:46, edited 1 time in total. Reason: Citera inte det senaste inlägget.
 #30121  by Tronin
 
Commando: Istället för att klistra in din URL till din presentation kan du använda URL-taggarna för att skriva något. Det gör att forumet inte ser så mysko ut efter dina inlägg ;)

Exempel: Skriv din text här
Code: Select all
[url=http://www.segalovers.se/viewtopic.php?f=44&t=2364]Skriv din text här[/url]
 #30131  by Henke
 
Commando wrote:Ok, kommentar? Kul, svårt? Själv har jag det inte men kollade youtube. Såg ut som ett sånt där arcade spel som kräver en del övning innan man sätter det?
Kul, ja! Svårt, njäe. Det är ett spel som kräver paddle-control. Svårast är att klara sig runt nivå 10 har jag för mig, sen rullar det ofta bara på, man hittar drösvis med extraliv.