Forumet för dig som älskar Sega! 

  • Fake Les Schtroumpfs Atour Du Monde?

  • Diskussioner om allt som rör SMS
Diskussioner om allt som rör SMS
 #16041  by CloudMaster
 
Hittade ett smurfarna 2 på ebay.de för några dagar sen med väldigt suspekt information, killen skrev att det var hans bortgångna frus spel och att han därför inte kunde lämna nån garanti, auktionen såg dock uppenbarligen ut att vara gjord av någon som visste vad det rörde sig om för spel, konstigast av allt var att han bara sålde inom Tyskland, eller ännu konstigare var att jag gick in på hans omdömmen och han hade redan sålt ett precis likadant och fått positivt omdöme, när det var cirka 2 timmar kvar och jag även hade upptäckt att det fanns ett tredje ex som såldes internationellt från Frankrike reagerade jag eftersom alla var i nyskick men saknade postern, det är väl knappt några som hittats begagnade i nyskick?
jag skrev iallafall ett meddelande till .de killen att jag inte fick ihop det och att jag trodde det var fake, jag skrev det som att jag tänkte gå till botten och verkligen ta reda på om det var fake för att skrämma han om det nu var så, och mycket riktigt stängde han själv ner auktionen tio minuter senare och svarade aldrig tillbaks

ebay.de

vad tror ni, bara jag som tycker det är suspekt?
 #16069  by Janone
 
Verkar vara många som producerar ny-kopior på klassiska spel just nu. Det är väldigt smart. Finns mycket pengar där, men jävligt ohederligt.
 #16071  by Batman666
 
Ja, det låter helt klart suspekt.

Är kanske för att man ser bilderna kritiskt, men på bild 2 så tycker jag omslaget ser lite för litet ut i relation till fodral kanten. Vilket är något man ofta ser på printade omslag.
 #16080  by Tronin
 
Batman666 wrote:Är kanske för att man ser bilderna kritiskt, men på bild 2 så tycker jag omslaget ser lite för litet ut i relation till fodral kanten. Vilket är något man ofta ser på printade omslag.
Nja, det behöver inte betyda nånting. Är inte ovanligt att sådant förekommer ens bland moderna spel.

Men att tysken stängde ner auktionen så snabbt är väldigt suspekt.