Forumet för dig som älskar Sega! 

  • FRÅGESTUND - Ställ era frågor om Master System här!

  • Diskussioner om allt som rör SMS
Diskussioner om allt som rör SMS
 #29536  by ecco
 
Hej!

Fick precis hemlevererat 3 scartkablar jag beställt från tvspelskungens.se.
1 till sega master system 1/ mega drive 1. En till saturn och en till mega drive 2.

Ej provat saturn kabeln än men både megans och masterns var rätt tröga att plugga in i konsollen, i synnerhet den till mastern.
Mega 2 scarten gav bra bild men master 1 scarten ger en skarp bild men med massa ränder över hela skärmen. Misstänker att kaneln kanske inte är i tryckt hela vägen men det går inte att trycka in den hårdare (vill ju inte skada konsollen heller!).

När jag använder samma kabel på en mega drive 1 är bilden fortfarande lite suddig i kanterna (men syns knappt) men strecken är borta. Jag tror även att kaneln går lite djupare in i megama kontakt (svårt att säga då masterns kontakt är insänkt i skalet).

Hjälp, vad är fel?

Bifogar en bild!
Attachments:
image.jpg
image.jpg (1.06 MiB) Viewed 14342 times
 #29541  by Henke
 
ecco wrote:
Hjälp, vad är fel?
Kan vara det du själv misstänker, att kabeln inte sitter i ordentligt. Jag har också haft en sådan kabel, fast inte köpt därifrån, och jag ruckade och tryckte lite hårdare bara, så gick det.

Felet är i så fall helt enkelt att det är dåliga kablar då de inte har rätt mått.
 #29542  by AlmostOriginal
 
1.Läste att det kan bero på att komponenterna i kabeln saknas eller är dåliga. Prova men en ny kabel (Om det går) och se i fall det fungerar.

2. Prova komposit och RF i fall det fungerar.

3. Något kanske är fel på dekodern? :?
 #32141  by Worebit
 
Fick tag på Batman Returns och undrar om historiken om klisterlappen på den. Hittade inte så mycket när jag googlade

*edit*
Tror jag hittade. Kan va uk toy'r us spel paket när dom sålde ut dom.
Attachments:
batmanpartofpackmini.jpg
batmanpartofpackmini.jpg (124.16 KiB) Viewed 12885 times