Forumet för dig som älskar Sega! 

  • Sega control stick - Fungerar ej

  • Diskussioner om allt som rör SMS
Diskussioner om allt som rör SMS
 #33640  by Commando
 
Hej på er! Fick hem en Sega control stick på posten idag. I annonsen stod det att den fungerade fint men när jag testat den idag visar det sig att den inte styr nedåt. Den är i otroligt skick annars och fungerar på alla andra sätt.

Tog isär den för att se om det fanns nått att göra, men inget spill, inga gamla ostbågar, ingen korrotion. Gummin var hela och jag torkade allt med sprit.

Vad göra nu?
Min tanke är att sprar delare och kanske hitta ett sämre utseendemässigt exemplar som fungerar. För jag antar att kretskortet kan lägga av även om det inte syns nått fel?
 #33659  by Commando
 
Nu har jag skruvat isär den igen för att ta bilder. När jag satte ihop den och testade igen märkte jag att sladden glappar, troligen i eller omkring det lite grövre delen som är länk mellan sladd och kontroll. Markerat på bilden jag stulit från webben. Är det nått som händer om man har lindat sladden mycket? Förslag?

bild bifogad
Attachments:
Inked154106640-origpic-6cd4d8_LI.jpg
Inked154106640-origpic-6cd4d8_LI.jpg (1.69 MiB) Viewed 10808 times
 #33661  by Janone
 
Gummit blir ju lätt gammalt och spricker där så det kan mycket väl ha hänt. Är kabeln fastlödd i kortet eller går kabeln att ta loss?