Forumet för dig som älskar Sega! 

  • Bra spel till Master System?

  • Diskussioner om allt som rör SMS
Diskussioner om allt som rör SMS
 #1134  by HVQ
 
Tänkte blåsa lite liv i min master system/mark III samling och behöver lite tipps på bra spel till konsolen.

Vilka är de givna spelen som man absolut bör ha i sin samling och vilka okända pärlor finns?
 #1135  by Zebbe
 
Sonic-spelen, Phantasy Star, Fantasy Zone 1&2 och Golvellius är alla riktiga höjdare :).
 #1136  by HVQ
 
ahha tack för tipsen :)

har redan det första sonic och fantasy zone. Golvellius verkar intressant det är nu med på vill ha listan, Phantasy Star också såklart.

fler tips mottages gärna
 #1150  by Hrossharsgrani
 
Wonder boy-spelen är ett måste (särskilt III).
Rekommenderar även Golden Axe Warrior, Miracle Warriors, Ultima IV, Montezuma's Revenge samt Gain Ground (även om MD-versionen är bättre).
 #1151  by Rotmosträdet
 
Psycho Fox (ball plattform)
Alex Kidd (alla spelen är charmiga och om du bara ger dem lite tid)
Sagaia (snygg shooter från Taitos fisk-shooter-serie, vad den nu heter?)
Master of Darkness (klockren Castlevania-kopia som är riktigt cool!)
 #1162  by HVQ
 
Bra tipps. Sagaia (Darius) måste så klart skaffas, älskar shooters. Likaså Montezuma's Revenge, det spelet hade jag till Atari 130XE en gång i tiden och spelade en hel del :) hade ingen aning om att det fanns till MS.
 #1407  by Martin
 
Eftersom de flesta redan nämnt Alex Kidd, Phantasy Star, Golden Axe Warrior etc, så vill jag passa på att slå ett slag för några icke-exklusiva spel som i princip är bäst i Master System-version: California Games och Bubble Bobble. Lättspelade, enkla att plocka upp, kul att spela själv, ännu roligare att spela två.