Forumet för dig som älskar Sega! 

  • Sega-torn

  • Diskussioner om allt som rör SMD
Diskussioner om allt som rör SMD
 #5269  by stattin
 
Ok.. vem kan bygga det högst tornet :)
Inte är det då jag alla fall

EDIT: Det var en länk här till ett annat forum men tydligen var sidan infekterad med något virus enligt chrome så jag tar bort den..
Attachments:
torn.JPG
torn.JPG (448.91 KiB) Viewed 45280 times
Last edited by stattin on 23 Dec 2012, 13:50, edited 1 time in total.
 #5337  by Tronin
 
Den här gången välte stapeln iaf inte :lol:
 #5342  by stattin
 
Ja det där var ju en variant :)

edit: är det bara jag eller är det en blå reset knapp på mega driven längst ner?
 #5353  by NGF
 
Lite [OT] varning men behöver du verkligen kabeln från stereoutgången på megan? Räcker det inte med stereoutgångarna på megacdn?
 #5356  by HVQ
 
Hur är det med den asiatiska MDn, passar både Jap och vanliga kassetter från början eller har du modifierat?
 #10060  by Tronin
 
Det hade varit awesome - med Daze Before Christmas högst upp.
 #10146  by Miztluren
 
På allmän begäran kommer här mitt segatorn(inte så mycket på kasettbiten som jag skulle velat då jag saknar både Gamegenie och Sonic & Knuckles :-/)

Image

Men det är iaf. både 32x:a och mastergearconverter och spel.. =)
Så, högst med unik hårdvara kanske? =)
 #16415  by GoryGlory
 
Riktigt coola Segatorn [thumbup]

Vad är det mesta man kan koppla in i ett Sega Mega Drive?

Är det:

Sega Mega Drive
Sega-CD
Sega Karaoke
32X
Master System konveter med Master System spel eller Game Genie med Sonic & Knuckles och Valfritt spel
4-personer handkontroll adapter med handkontroller och ljuspistol
Kablar

Missade jag något?
 #24037  by Bondmaster
 
mega modem eller vad dert hette min mega drive har en ingång för det på baksidan
 #24039  by nissling
 
På den första revisionen av Mega Drive fanns också en port på baksidan där man kunde koppla samman två Mega Drives. Det enda spelet jag vet använder den funktionen är Zero Tolerance, om jag inte minns fel.
 #24040  by NGF
 
Länkade man inte Zero tolerance med kontrollportarna och kabel med bara honkontakter?