Forumet för dig som älskar Sega! 

  • FRÅGESTUND - Ställ era frågor om Mega Drive här!

  • Diskussioner om allt som rör SMD
Diskussioner om allt som rör SMD
 #6090  by Cossierolle
 
Fick äntligen tag på ett megacd från gameworld. Den startar upp och lampan blinkar men den tycks inte hitta nån cd. Man hör inte att cd:n spinner upp heller. Nån som vet vad jag kan pröva?
 #6101  by Janone
 
Nissling: Vad gör den?

MIn fråga: Har ni tänkt på att en del GameGear spel har helfärgade sidor även om de ser ut att vara europeiska. Släppta senare?
Bart vs the world - vitt omslag släppt 1992
Mortal kombat - svart omslag släppt 1993
stargate - svart omslag släppt 1994
wwe - svart omslag släppt 1994


Medans Aladdin har standard grått (släppt 1994) och Jurassic Park har standard (grått släppt 1994).
Any ideas?
När kom den blå md designen? Gjorde de om alla produktlinjer samtidigt?
 #6102  by nissling
 
Janone wrote:Nissling: Vad gör den?
En kondensator laddar upp och laddar ur i takt med frekvensen för att jämna ut strömmen i kretsen. Problemet med den här Mega CD'n är att kondensatorerna har rötat och den vägrar starta. Annars är det inget fel på den, säkringen är hel och fin.
 #6108  by Rotmosträdet
 
Bart vs the world - vitt omslag släppt 1992 ACCLAIM!!
Mortal kombat - svart omslag släppt 1993 ACCLAIM!!
stargate - svart omslag släppt 1994 ACCLAIM??
wwe - svart omslag släppt 1994 ACCLAIM!!
 #6109  by NGF
 
Kan väl lika gärna vara död motor? Jag hade skruvat upp den och experimenterat lite. Är det lasern så går det ju att finjustera men det låter som sagt som om motorn är lite trött. Försök lokalisera själva knappen som känner av om luckan är öppen eller ej och prova att starta maskinen med luckan öppen och skiva i. Se om motorn över huvudtaget försöker starta.

Lycka till!
 #6112  by HVQ
 
jag skulle kontakta gameworld borde gå att göra upp något om den är trasig vid leverans.
 #6114  by NGF
 
Ja han brukar inte vara omedgörlig, åtminstonde en prisnedsättning ska du ha.
 #6115  by Janone
 
Njae. Om det var enbart en megacd i auktionen så ska hela summan inkl frakt återbetalas och produkten eventuellt återsändas.

Om det var en md + tillbehör så är ju ett rejält prisavdrag aktuellt. 30-40% av auktionens kostnad beroende på priset.
 #6116  by Janone
 
Smart Thomas! :) Var det alltså fritt av tillverkaren att välja utseende på boxen? Trodde de skulle följa riktlinjer uppsatta av Sega, ex att använda standard rutnätet eller så.
 #6117  by Cossierolle
 
Det var 2st MD2 också med +några spel. Men det var ju pga megacd:n jag köpte det.. Så jag vill ju hälst få den fixad.
Jag googlade lite om problemen, det kan vara så enkelt att det är powersupplyn som e dålig, för det var inte en sega orginal som följde med, ska prova kasta om power kablarna när jag kommer från jobbet.
 #6118  by Cossierolle
 
Är det annars samma ac adapter till MD1, MD2, megacd och 32x? Eller är ser dom bara olika ut men passar hursomhälst?
 #6122  by ManiaC
 
nissling wrote:
Janone wrote:Nissling: Vad gör den?
En kondensator laddar upp och laddar ur i takt med frekvensen för att jämna ut strömmen i kretsen. Problemet med den här Mega CD'n är att kondensatorerna har rötat och den vägrar starta. Annars är det inget fel på den, säkringen är hel och fin.
Kan ha fel men har inte AlmostOriginal koll på sånt? =)
 #6127  by Janone
 
Jag har en vit jap saturn som har pal psu i sig, den är t.om märkt på baksidan (precis som vanligt) att den går på vårt elnät. Men den spelar bara jap spel. Har funderat länge på om den kan ha kommit in som demo ex till Brio eller något dvs special moddad för den europeiska retail marknaden. Men det är ju bara tankar. :S Any ideas?
 #6128  by nissling
 
Skulle snarare säga gul kontakt för Md2, 32X och Multimega. F.ö. så skulle jag inte rekommendera att köra en DC-adapter till Sms på en MD1 då den blir rätt utmattad snabbt.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 26