Forumet för dig som älskar Sega! 

  • FRÅGESTUND - Ställ era frågor om Mega Drive här!

  • Diskussioner om allt som rör SMD
Diskussioner om allt som rör SMD
 #6396  by stattin
 
Lagligt är det ju knappast men jag förväntar mig att ni och även jag bara provar spelen för att sedan köpa originalet, hur roligt är det med brända skivor. Fortfarande olagligt ändå.. hur man än vrider och vänder på det.

Sen har ju Sonic CD släppts på nytt till PS3 I guess, så det kan ju inte vara lagligt att ladda ner.. hmm.
Undra när Night Trap Kinect Edition till 360 ska komma :)
 #6406  by NGF
 
Enda brända spelet jag kör är Android Assault, hade jag haft originalet och segacd så hade jag ju kört det självklart. Men svårt när det inte kom som PAL.
 #6407  by stattin
 
ja det är surt!
Men det kanske blev lite [OT]

Att det hackar är straffet för att du kör brända spel :twisted:
Det viktiga i det hela är väl ändå att original spelen fungerar som dom ska allafall.
 #6408  by NGF
 
Ja det betyder ju att maskinen fungerar som den ska, bara att börja leta spel 8-)

Och är det rekommendationer om bra CDspel du behöve så har du ju oss [thumbup]
 #6415  by Cossierolle
 
Tack för trådtipset! Jovisst är det roligare med orginalspel, det håller jag klart med om. Men megacd spelen är ju allmänt lite dyrare så det är ju bra att testa först så spelen inte är helt usla.
Final fight verkar ju vara bra, eftersom jag mest spelar multiplayer med kompisar.
 #6422  by ManiaC
 
NGF wrote:Köp en äldre brännare ;) Har aldrig haft nåt problem med varken mcd1,2 eller multi. Har provat kodak, trax nånting,acer och philips. Märke ska inte spela nån roll.

BTW ska man verkligen tala om illegala aktiviteter på forumet? Står inget på reglerna = ok?
Helt ok. Vi är inte så stränga ;) Vi lär säga ifrån om vi tycker nåt är över gränsen^^ "sunt förnuft" regeln kan va bra & tänka på [thumbup]
 #6504  by Cossierolle
 
nu har jag haft den uppskruvad än en gång och kollat lite. ska försöka förklara var felet är.
motorn snurrar hur lätt som hälst när lasern inte är i utgångsposition (längst inn. men såfort man startar så åker ju lasern längst ner vilket resulterar i att motorn låser sig igen..
kanske nån förstår hur jag menar och har funderingar vad man kan prova göra?
 #6515  by Funkigamoses
 
Vad innebär DIN?

På baksidan av Mega Drive 1 så finns det ett uttag där man kan stoppa in en midi-kontakt.




En annan fråga:

Jag letar efter ett spel jag brukade spela i arkaden i Åhusparken då den fortfarande var igång. Spelet var som desert strike fast inte "over head" utan mer som att man såg helikoptern bakifrån. Jag minns att man började första nivån i en storstad med skyskrapor. Jag har för mig att detta ska finnas till Sega, annars är det väl Neo-Geo, men jag har sätt detta spelet i en "Sega compilation"-video på youtube, men jag kan inte hitta den.
 #6671  by Mljoner
 
Råkade hitta denna nere i källaren idag. Kopplade in den i min tv och den funkar.
Är den värd någonting tror ni? Tänkte nog slänga ut den på nätet då jag inte spelar något längre.
Attachments:
Multi Mega
Multi Mega
Multi mega.jpg (159.44 KiB) Viewed 13019 times
 #6673  by stattin
 
Ja för det första så ska du veta att det där är en av Segas lite mer ovanliga konsoler, inte jätte ovanliga men framför allt inte helt vanlig heller, dom dyker upp ganska sällan på tradera.

Men när dom dyker upp så brukar väl slut priset hamna på ca 1000-1500 kr, fast då pratar vi komplett med box och allt.

En lös vet jag inte riktigt, men nog borde den ge rätt bra. 6-800 kr kanske?

Osäker, får se om nån mer att nått att tillägga.
 #6677  by Mljoner
 
Är den någon som kan lista topp 5-10 dyraste spelen till respektive konsol? Eller någon som har en bra länk?

Mastersystem
1
2
3
4
5

Gamegear
1
2
3
4
5

Megadrive
1
2
3
4
5

Mega CD
1
2
3
4
5

X32
1
2
3
4
5

Saturn
1
2
3
4
5

Dreamcast
1
2
3
4
5

Mest nyfiken
 #6679  by HVQ
 
tänker du med alla regioner inräknade, samt special utgåvor eller är det bara PAL?
 #6680  by Mljoner
 
HVQ wrote:tänker du med alla regioner inräknade, samt special utgåvor eller är det bara PAL?
Bara dem som är mest eftertraktade oavsett region inkl special utgåvorna. Har du en sådan lista?
 #6946  by Mulleboy
 
Hej.

Köpte en mega cd och testade idag, mitt enda spel, Jurassic Park funkade inte :( fick cd-spelar bilden istället, men jag gissar på att det är ett ntsc spel. jurassic park spelet har ett stort fodral med blå rygg, är det utmärkande för ntsc spel? pal spel är väl små mer som vanliga cd-fodral?
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 26