Forumet för dig som älskar Sega! 

  • Vad heter spelet? (MD / CD / 32X)

  • Diskussioner om allt som rör SMD
Diskussioner om allt som rör SMD
 #6867  by Tronin
 
När jag var liten spelade jag ett SEGA-spel där man var en lättklädd, vältränad krigare som slogs mot ... ja, vad han slogs mot minns jag inte. Jag har för mig at grafiken var riktigt nice, men vad spelet heter vet jag inte. Iofs är jag inte 100 på att det verkligen var ett SEGA-spel, men jag har för mig att konsolen var svart.

Utseendemässigt har jag för mig att personen man är ser ut som snubben på bilden, men jag har kikat igenom en massa spel på tuben utan att komma i närheten av vad jag har för mig att spelet såg ut som :(

Image

Någon som vågar sig på en gissning om vad det var för spel jag spelade?

Blades of Vengeance
Cadash
Golden Axe
Last Battle
Rastan Saga II
Sword of Sodan
Last edited by Tronin on 07 May 2012, 21:37, edited 7 times in total.
 #6884  by Tronin
 
Icke.

Jag vill minnas att grafiken var riktigt sweet, man såg dock hjälten från sidan precis som i dina förslag; men kanske att man var ännu närmare honom.

Börjar bli lite orolig att spelet inte alls var ett SEGA-lir :? Men vad skulle det annars kunna vara, konsolen var som sagt svart och det rör sig om tidigt 90-tal (1991-1993).
 #6885  by NGF
 
Neo Geo är ju också svart men kommer inte på nåt spel till den heller som passar in på din beskrivning. Kanske ett SMS spel då och de har jag inte så mycket kolla på.
 #6888  by Tronin
 
SMS tror jag inte, kan inte tänka mig att grafiken var 8-bit. Fasiken vad jobbigt det ska vara när man inte kommer ihåg vad spelet heter :?

Edit:
Är nästan så att jag funderar på att skicka ett meddelande till snubben som hade spelets brorsa för att kolla om han vet namnet på spelet, men känns konstigt då jag inte varit i kontakt med honom på säkert 6 år :P
 #6914  by HVQ
 
det var inte klassikern Magic Sword då? Men det är till snes.
 #6918  by stattin
 
Rucket wrote:Haha, jag får helt enkelt snickra ihop ett trevligt meddelande till snubben imorgon, just nu är jag alldeles för trött ^^
Haha :)
kan se mailet framför mig:

Tjena!
Hur är det med dig då? Hoppas allt är bra!

Jo du.. kommer du ihåg den där gången för ca 6 år sen när vi spela tv spel..
 #7225  by Tronin
 
För den nyfikne väntar jag fortfarande på svar på mitt första mail. Funderar på att skicka ett nytt och påminna om vikten av att förfriska mitt minne :roll: