Forumet för dig som älskar Sega! 

  • Vilket NHL-spel ger bäst nostalgifeeling?

  • Diskussioner om allt som rör SMD
Diskussioner om allt som rör SMD
 #12583  by Batman666
 
Ja, både skumt och tråkigt att slagsmål och blod togs bort från '94:an. Gör inte spelet sämre I min åsikt, men det är givetvis tråkigt.

Du kan alltid prova '93 som är rätt snarlikt men med slagsmål och blod. Annars om du är ute efter våld så kan man alltid rekommendera Mutant League Hockey :P
 #12629  by Tronin
 
Jag körde både NHL 94 och 97 igår och måste säga att jag föredrar den förstnämndes spelmekanik. Är NHL 96 likadant som 97 är valet enkelt.

Edit: Enda fördelen jag kan se med de senare versionerna är att när man kör fyra spelare så är det lättare att se vilken spelare man är då stjärnorna har bättre färger än i NHL 94.
 #12636  by Batman666
 
Ja, väldigt lite skillnad mellan '96 och '97. Spelmotor och utseende exakt samma. Man kan hävda att det är början på det där skämtet om att EA släpper bara samma spel med uppdaterade laguppställningar ;)
 #21866  by aerobert
 
Föredrar NHL 94 framför 96 pga skillnaden i spelkänsla, för visst har 96 och framåt en annan spelmotor med nya animationer och grejor? Det är ett snabbare spel åtminstone, utan tvekan.

Har inte 95 men försöker luska ut om de bytt spelmotor från 94, men utan framgång. Om det är samma som 94 så borde man ju föredra 95 pga mer features. Å andra sidan sägs det vara annorlunda ändå för det är lättare att göra mål. Vad gäller här egentligen? Är 94 och 95 "samma" spel?
 #21880  by Batman666
 
Jag har tidigare trott att det var ny spelmotor till '95an men jag har blivit mer tveksam på sistone. Känns mer som om de har tweakat samma motor med uppdaterad grafik och sedan först på '96an ändrat om helt med en ny motor.


Men även om man får nya features på '95an så är det på bekostnad av spelkänslan i min åsikt iaf. '95an kanske kan vara en kompromiss om man inte gillar '96ans spelmotor men vill ha säsong samt möjlighet att byta och skapa spelare med en spelmotor som är mer likt '94an.