Forumet för dig som älskar Sega! 

  • Ert önskespel till Mega Drive

  • Diskussioner om allt som rör SMD
Diskussioner om allt som rör SMD
 #9893  by AlmostOriginal
 
Jo jag vet att dem finns. Men jag skulle bara vilja ha en uppföljare som är identisk med originalet. Fast med andra banor och musik. Gameplay, kontroll och grafiken måste vara samma dock. (Extended version)

Golden axe är ett bra exempel. 1an va super snygg! Dem skulle ha behållt stilen i 2an.
 #9895  by Zebbe
 
Hehe, de flesta tycker ju att GAII är för likt ettan. Jag tycker själv att tvåan är bättre tack vare musiken.
 #10419  by Henke
 
Ett nytt större Flashback i samma stil.
Släppt till MD för att då skulle det sålt mycket och vara billigt idag.
Men för tuffhetens skull önskar jag att det var släppt till 32x.
32x hade ju behövt lite fler bra spel.
Nackdelen är att det skulle sålt i typ 153ex då det begav sig och att det skulle vara svindyrt nu.

Edit: Ha, ser nu när jag skummar igenom tråden att andra också önskat Flashback.
 #11229  by Tronin
 
Angående Hardcore som nämndes på förra sidan kan jag efter att ha sett nedanstående klipp förstå att ni gärna hade sett ett släpp. Riktigt tråkigt att spelet aldrig släpptes, för det ser riktigt grymt ut!

 #12029  by Tronin
 
Zebbe wrote:Jag skulle kunna gå över lik för att få Hardcore släppt!*

Jag har kontaktat Olof Gustafsson ett par gånger, som i sin tur försökte kontakta producenten på Psygnosis (som Sony nu har lagt ner, dessvärre), men aldrig fick tag i. Har också mailat Andreas Axelsson två gånger, senast igår faktiskt, men han har inte svarat. Sedan så har jag även mailat Sony, men de har inte heller svarat. Om det är några fler som vill försöka, eller vet några andra man kan kontakta, gör det gärna! Ju fler desto bättre. Här är de mailadresserna jag har använt:

olof (a) eposgamestudios.com
games_development (a) scee.net
andreas.axelsson (a) dice.se
Hur aktuella är adresserna?
 #12030  by Zebbe
 
Jag fann dom på respektive hemsidor då jag skulle maila. Så de borde vara aktuella. Men de kanske inte kolla mailen.
 #12033  by Zebbe
 
Kanon, meddela gärna om du får svar :).
 #12045  by Zebbe
 
Surt värre. Får leta upp någon ny imorgon.
 #12839  by CloudMaster
 
ManiaC wrote:Jag skulle vilja ha en ny version av rock n roll racing,,, där man blandannat kan köra 4 spelare osv ist.

Det är mitt favoritlir dessutom ;)
good news
http://steamcommunity.com/sharedfiles/f ... =112547407

det finns romhacks också där man kan köra upp till 6 players online, vet inte hur det funkar men hade vatt kul att ta reda på det och köra en turnering bland forum members

mina önskespel är att sft översätter och släpper Feng Shen Ying Jie Chuan
och att watermelon släpper Hardcore
 #13015  by Axus
 
Jag skulle vilja se en remake av Shenmue (även om just remakes alltid gjorts till konsoler med bättre prestanda) till Mega Drive. Musiken i bitpop och Dobuita i 16 bitar.