Forumet för dig som älskar Sega! 

  • Ert önskespel till Mega Drive

  • Diskussioner om allt som rör SMD
Diskussioner om allt som rör SMD
 #8668  by HVQ
 
Vilket spel som aldrig kom eller och borde ha kommit till Mega Driven skulle ni helst vilja se bli verklighet :?: Eller något spel som kommit till en annan konsol som skulle göra sig bra i en portning till MD :?:

Överst på min lista måste nog bli:
Landstalker 2, Landstalker är ett av de absolut bästa spelen till MD som både utlovar och förtjänar en uppföljare.
 #8679  by Tronin
 
Jag hade gärna sett en MD-version av Jagged Alliance. Och att Blackthorne och Willy Beamish hade släppt till vanlig MD.
 #8681  by HVQ
 
En 2D version till Megan av Fade to Black, uppföljaren till Flashback som är ett av mina favorit spel. Det hade varit nice :mrgreen:
 #8682  by Zebbe
 
Av de som skulle komma men aldrig kom är nog Lufia & the Fortress of Doom och Ys IV heta kandidater.
 #8727  by HVQ
 
Portar av Final Fight 2 och 3 till Mega CD vore något som skulle ligga högt upp på min önskelista också :D
 #8737  by illm
 
Att Phantasy Star-spelen till MD hade haft ännu ballare 3D-dungeons än Master-versionen.

Jag minns att jag blev så sjukt besviken över top down-looken efter att ha sett den otroliga ettan...

Shining in the Darkness försöker, men misslyckas. Alldeles för plottrigt...
 #8988  by Tronin
 
Efter att ha sett följande klipp om CLock Tower till SNES http://youtu.be/r_t31v97HmQ" onclick="window.open(this.href);return false; önskar jag verkligen att ett liknande hade funnits till MD.

Zebbe, fixa! Snälla? 8-) Och gärna ett Jagged Alliance också ;)
 #9234  by Miztluren
 
som aldrig kom :
Hardcore, Digital Illusions(DICE) Megadrive spel som lades ned av psygnosis när det var mer eller mindre färdigt?

Har haft halvvåta drömmar om det spelet ganska många år, och det man sett är ju en hyffsad turrican-klon, vilket i sig defintivt inte är något dåligt.
 #9238  by NGF
 
Vi borde kontakta dice och be dem göra klart det och skäppa, tror intresset finns att köpa spelet i box och allt.
 #9240  by Zebbe
 
Jag skulle kunna gå över lik för att få Hardcore släppt!*

Jag har kontaktat Olof Gustafsson ett par gånger, som i sin tur försökte kontakta producenten på Psygnosis (som Sony nu har lagt ner, dessvärre), men aldrig fick tag i. Har också mailat Andreas Axelsson två gånger, senast igår faktiskt, men han har inte svarat. Sedan så har jag även mailat Sony, men de har inte heller svarat. Om det är några fler som vill försöka, eller vet några andra man kan kontakta, gör det gärna! Ju fler desto bättre. Här är de mailadresserna jag har använt:

olof (a) eposgamestudios.com
games_development (a) scee.net
andreas.axelsson (a) dice.se


(*Bokstavligt talat alltså, inte döda någon ;))
 #9243  by Zebbe
 
Det var Jesper Kyds ljudmotor till Sub-Terrania, Batman & Robin och Red Zone. Det sa Olof när jag pratade med honom.
 #9249  by Zebbe
 
Jag tror att det är bättre att maila dom enskilt en och en faktiskt. För att ständigt påminna dom att intresset finns. Men det är bara vad jag tror, som sagt.
 #9254  by Miztluren
 
Bob: PÅ datastorm året innan hade den en kopia körandes på någon sega X-box emulator som folk fick testa lite och så.. (Tänk vad mycket coolare det hade varit på riktig hårdvara och flashcart ;-))

Zebbe/ni andra: Kul att det är flera som har detta spel i åtanke.
Som jag förstått det har Dice ingenting emot att släppa det i dess nuvarande skick, men eftersom psygnosis "äger" det, och firmor till höger och vänster så är det väl en jäklars massa byrokrati som är hindret. :-/
 #9261  by HVQ
 
Intressant. Har aldrig hört talat om Hardcore innan :oops: