Forumet för dig som älskar Sega! 

  • Bästa plattforms-spelet till Megadrive?

  • Diskussioner om allt som rör SMD
Diskussioner om allt som rör SMD
 #9055  by Bloodbowlfan
 
Som topic lyder. Är själv inget stort fan av plattformsspel men tänkte att om jag nu ska börja så är det väl lika bra att börja med det bästa.

Har spelat batman, ghost busters, altered beast osv.

Altered beast får nog högst betyg av dem.
 #9061  by HVQ
 
Finns drösvis med plattforms-spel till MD och en hel del av dem är bra. Rocket Knight Adventures är en av mina favoriter.
 #13547  by Megadriven
 
Dynamite Heddy
McDonalds Treasure Adventure (ganska roligt faktiskt :D )
Tiny Toons Busters hidden treasure
DecapAttack

Sen har du spel som Aladdin och lejonkungen. Rocket knight som ovanstående talare skriver om är riktigt bra!
 #14940  by Mrkaka
 
Ett som jag tycker är ganska underskattat är Global gladiators, om man då
bortser från att det är fullt av produktplacering :roll:
 #14958  by Zebbe
 
Är inte heller världens största plattformsfan, men av de som inte är nämnda gillar jag Quackshot och Kid Chameleon.
 #22001  by CloudMaster
 
Hade inga höga förhoppningar på Donald in Maui Mallard när jag provade det för första gången tidigare idag men fyf@n vad bra det var, kommer gå varmt framöver, dog 10 gånger på första spindelbossen innan jag fattade att man kunde byta vapen, och precis när jag tänkte tillämpa min nya kunskap kom en inföding och förvandlade alla mina vapen till såpbubblor :evil: Nytt försök imorgon!
 #22036  by reznorhead
 
Sonic spelen är väl det mest uppenbara.

Tiny toon tyckte jag var rätt kul som mindre och det hittar du billigt, även decap attack var trevligt.

Ingen har nämnt Rocket Knight Adventure som är ett plattformspel i grunden men tar influenser från många olika genrer. Grymt bra.

Ristar är lite småtrevligt men har dåligt tempo om man vill ha det och det är lite dyrt så kolla upp det innan.
 #22082  by aerobert
 
Det är nog lättare att räkna de dåliga plattformsspelen. :)

En del som sticker ut design- och konceptmässigt har nämnts,

Rocket Knight Adventures
Dynamite Headdy
Ristar
Comix Zone

Sen tänker jag
Pulseman (JP)
Ghouls n Ghosts
Ghostbusters
Quackshot
Flink
Marko's Magic Football


Och så finns det ju actionplattformshybrider i mängder

Gunstar Heroes
The Adventures of Batman and Robin
Shinobi 3
Strider
Earthworm Jim
Alisia Dragoon
Wonder boy in Monsterworld
Mega Turrican
 #22168  by Fia
 
Mulleboy wrote:Chiki Chiki boys är med super :-). Har du kommit långt?
Chiki chiki boys varvar jag minst 2 gånger i veckan...Det är mitt säkra alternativ, alltid när jag går ner i mitt spelrum å inte vet vad jag skall välja så slutar det alltid med chiki chiki boys :D

Mega turrican är ju en annan diamant, samt lejonkungen.
 #22174  by aerobert
 
Mega Turrican har jag svårt för pga kontrollen, eller knapplaceringen rättare sagt. Tycker det är sjukt svårt att få till bra hoppande och skjutande samtidigt.