Forumet för dig som älskar Sega! 

  • Vad spelar ni för tillfället? (SMD / CD / 32X)

  • Diskussioner om allt som rör SMD
Diskussioner om allt som rör SMD
 #26149  by Tomp
 
Spelar just nu The revenge of Shinobi som jag under alla dessa år aldrig givit en ärlig chans. Jag har spelat det i lite småbitar och bara känt att "hur fan gör man?" och sen stängt av för att man inte haft mer ork just då. För ett år sen visste jag inte ens om att det här spelet existerade. Men jag dammade av kassetten för 2 dagar sen igen och tänkte att nu jävlar ska jag gå till botten med alla mönster och kontroller som man måste lista ut. Kom fram till att det här spelet är ju helt underbart. Förvånar mig att man aldrig hör någon prata om spelet utöver musiken till det.
Jag hann vänja mig rätt snabbt och bjöd sen över en barndomsvän över för att få vara med och klara ut det här med en massa öl-dopning. Glädjen och sorgen växlades det mellan flitigt. Facepalms och highfives till glädjefnatt har varvats. Tyvärr så klarade vi inte ut detta väldigt matiga spel. Väldigt många banor får jag säga. Hade jag spelat det här spelet när jag var liten hade jag nog gjort det här till ett av mina favoritspel. Jag var ju en sådan ninjatorsk på den tiden och kände mig inte alls nöjd med ninjaspelsutbudet som jag hade kommit åt. ninjor, samurajer, dinosaurier, soldater med maskingevär, flygande granater, varierande banor, massor av bossfights, dubbelhopp, massa buffar. En enda stor buffé helt enkelt.

Lite som Kung Fury goes SMD helt enkelt :D. Ska göra ett nytt försök att klara ut det efter en powernap ^^.
 #26965  by Zebbe
 
Bra spel, blir dock bokstavligen omöjligt om man torskar ett visst vapen på bana 4 tror jag det var.
 #27979  by arneankann
 
Fortsätter mitt otroligt långsamma och inaktiva projekt som är att spela alla Sonic-spel (helst klara, men Spinball var för jävla tråkigt så det avslutade jag direkt och Dr. Robotniks mean bean machine var fullständigt omöjligt). Har nu kommit fram till Sonic 3 och spontana intryck är att det är sämre än 1,2 och CD men fortfarande ett väldigt bra spel!
 #27981  by Rotmosträdet
 
Spinball är ju underbart när man lär sig. MEN SVÅRT!!

Jag drog igång Phantasy Star 3 MED GUD SÅ DÅLIGT DET ÄR!! Tar ju en evighet att gå mellan alla hus etc. Halva tiden måste gå åt till att vandra, vandra, vandra. Och inte kan man springa. Och alla hus är helt tomma, har de snålat med grafiken? Är spelet helt värdelöst? Vem har spelat det en längre tid? SVARA MIG!!! :D

Spelade vidare på Pier Solar istället. 10000000000 ggr bättre.
 #27992  by Zebbe
 
^ Tack för det :). Trean har sina brister, men jag gillar det lite smått ändå. Inget spel slår dock fyran.
 #27993  by arneankann
 
Tog mig aldrig tiden att lära mig spinball. Maken till slött spel har jag sällan stött på.

Men jag antar att jag kommer få spela sämre (skulle väl ge spinball typ en 3:a) under mitt projekt. Bävar inför dagen jag ska stå öga mot öga med Sonic 06.
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11