Forumet för dig som älskar Sega! 

  • Vad spelar ni för tillfället? (SMD / CD / 32X)

  • Diskussioner om allt som rör SMD
Diskussioner om allt som rör SMD
 #927  by Zebbe
 
Jag håller på och spelar Dynamite Headdy. Det är ett rätt bra plattformsspel av Treasure (Alien Soldier, Light Crusader m.fl.). Variationen är enorm, men ibland känns banorna lite för långa och sega. Jag har klarat det, men för att få det bästa slutet måste man klara alla fyra bonusbanorna och slå in en kod i slutet. Det är mitt mål just nu :).
 #929  by Zebbe
 
Jo, det är klart värt. Bara man fixar dom tre sista världarna som är rätt svåra, men det går.
 #985  by Zebbe
 
Polaren var här igår, vi lirade Aquatic Games, Puyo Puyo Tsuu, The Chaos Engine och Mortal Kombat II. Lite överraskande var nog det förstnämnda roligast. Ett spel som absolut funkar bäst om man är flera.
 #986  by HVQ
 
Nice, det finns ju grymt många roliga 2 player spel till MD.

Här hemma är det oftast något SoR eller nån shmup typ Bio-Hazard Battle som dras igång ifall Mega Driven åker fram när man har nån polare över.
 #988  by Zebbe
 
Min polare gillade inte The Chaos Engine och inte min brorsa heller. Jag får ta och lira det själv, helt enkelt. Idag kom dock Gauntlet IV vars RPG mode jag ska lira med polaren, det ska bli skoj :).
 #1345  by Rotmosträdet
 
Psycho Pinball från Codemasters!

Grymt underskattat spel, nästan lika bra som Pinball Dreams & Dragon's Fury-serierna. Vet inte varför jag köpte det, låg länge i högen över otestat som skulle säljar men nu släpper jag det inte. :mrgreen:

Funderar på att starta en tävling i spelet, vad säger ni om det?
 #1581  by sleipner
 
Tänkte ja skulle köra lite phantasy star 4 idag,har aldrig blivit av att ja kört igenom hela:(
Har dock kört igenom phantasy star 2 å de var ju jävligt bra.
 #1626  by Zebbe
 
Jag köpte Gynoug från Super Motaro och lirar det nu, tycker det verkar mycket bra hitintills :).
 #1707  by Zebbe
 
Jag tänkte köpa BttFIII när jag var på Motaro sist, men som tur var hade den ingen manual så det blev inget ^^.

Håller på och spelar Gauntlet IV med polaren, riktigt skojigt lir med fantastisk musik :).
 #2033  by Zebbe
 
Spelar Road Rash som jag köpte på Retro Gathering. Riktigt kul och vanebildande :).
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 11