Forumet för dig som älskar Sega! 

  • Senast avklarade (SMD / CD / 32X)

  • Diskussioner om allt som rör SMD
Diskussioner om allt som rör SMD
 #24555  by nissling
 
Hade helt glömt bort Sonic Megamix. Spelade det på Mega CD någon gång i tidernas begynnelse men nu när den finns på Mega Drive borde man ju helt klart ta och prova den.
 #24560  by Henke
 
Nu när den finns? Det startade som ett MD spel och blev senare ett CD spel, så det måste ha funnits som MD spel när du spelade CD versionen för länge sen också.

Det är ganska olika versioner dock. Senaste MD version verkar vara från 2007.
 #25256  by Henke
 
Decap Attack.

Tveksamt spel. Småkul musik fast man tröttnar. Störd kontroll. Riktigt irriterande bitvis och alla powerups är typ meningslösa. Utom huvudet då, som man måste ha jämt.

Jag orkade bara ta mig igenom det för att jag spelade det på PS3 och sparade då och då. Hur man skulle kunna orka ta sig igenom det på MD är för mig helt obegripligt.
 #25508  by martin2988
 
Låter som värsta Idyllen Gnaarkill [thumbup]

Senaste avklarade för mig är Sonic 2 som jag laddade ned på mitt 360, sedan satte jag och en polare och försökte speedrunna det :)
Nästa spel jag vill ta mig an när jag har mer tid är Alien Soldier!
 #28297  by Lirod
 
Janone wrote:Fångade Lirod när han satt och spelade Power Rangers (md) på kontoret. :-)
Mighty Morphin Power Rangers, tog 15-25 minuter tror jag.
 #29036  by ecco
 
Klarade Ranger x för första gången igår. Körde på easy så nu är det väll hard som gäller tror jag :).
Drömde om spelet som liten men köpte det först för 6 månadersen. Sjuuuukt bra spel. Och snyggt. Måste ha varit sjukt häftigt när det var nytt.
 #29657  by Henke
 
Snatcher MCD.

Känns bra att äntligen ha spelat igenom kult-klassikern.
 #29670  by Henke
 
Jag har inte den, så det fick bli med enbart vanlig kontroll.
 #29672  by Janone
 
Henke wrote:Snatcher MCD.

Känns bra att äntligen ha spelat igenom kult-klassikern.
Jäklar vad fint. PAL versionen antar jag? Betyg? Intryck?
 #29674  by Henke
 
Bra spel men med vissa inslag jag kunde varit utan.

Jag har svårt att betygsätta spelet. 3 eller 4 av 5. Spelet är ju charmigt och kult mest för att det inte direkt svämmade över av den här typen av spel till konsoler i väst när det begav sig. Handlingen och miljön är ju dock inget originellt i sig, den är ju i stort sett filmen bladerunner, som i sin tur är baserad på en bok. Det som Kojima tillfört är ibland sånt jag kunde varit utan, omotiverad nakenscen och tvivelaktiga frågor man kan ställa till de kvinnliga karaktärerna ibland. Det är inget man vill bannlysa spelet för, det är långt ifrån det grövsta man sett, men det tillför liksom inget heller så det är så onödigt. Men det är klart, spelet riktades ju såklart till Pojke 13 och inte Pappa 30+ men ändå, Kojima är lite gubbsjuk helt enkelt, något som väll uppmärksammats på senare år iom konstiga designval på kvinnliga karaktärer.

Nåväl, spelet är fortfarande bra och jag hade ju kul med det. Ett par småstöriga grejer finns, som t.ex. när man redan valt en destination med sin turbocycle, så måste man ändå aktivt välja att kliva ur den när man är framme. Skumt, man har ju redan bestämts sig för att åka dit.

Jag vill ge spelet 4/5 bara för att jag är svag för cyberpunk, men egentligen är det nog 3/5. Det betyder inte att spelet är dåligt, jag följer ingen betygsinflation där 80% är ett medelmåttigt betyg.

3 av 5 är ett bra spel, men inte fantastiskt.
 #29696  by Zebbe
 
Snatcher är ett av mina favvospel. Visst är storyn lånad från Blade Runner till stor del, och det finns andra lån från t.ex. Terminator och Dune i spelet, men det uppvägs av att allt är så snyggt genomfört, stämningsfullt (mycket tack vare musiken), karaktärerna är coola, det är kul att spela och grafiken snygg. Policenauts, också av Kojima, är mer välskrivet men inte lika stämningsfullt enligt mig. Det är ändock på samma nivå som Snatcher.



Igår klarade jag McDonald's Treasure Land Adventure på första försöket :). Kul spel med fin grafik. Var bra nära att jag torskade allt på tredje banan (där en sektion har vatten med vågor), men jag lyckades ta igen med bara en continue kvar och sedan jobba mig uppåt till att klara spelet med cirka fyra liv och fem continues. Gillade särskilt de kluriga bossarna och ballerinasektionen med musik av Tjajkovskij på andra banan.
 #29698  by Henke
 
Zebbe wrote:Policenauts, också av Kojima, är mer välskrivet men inte lika stämningsfullt enligt mig.
Ja, Policenauts hoppas jag spela nån gång, jag väntar på engelska översättningen av Saturnspelet. Undrar om det blir klart nån gång eller om jag "tvingas" spela en annan utgåva.
 #29700  by Zebbe
 
Är det några som jobbar med en översättning av Saturn-versionen? Jag fick nöja mig med PS-versionen som inte hade ljuspistolstöd samt saknade några scener.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9