Forumet för dig som älskar Sega! 

  • Senast avklarade (SMD / CD / 32X)

  • Diskussioner om allt som rör SMD
Diskussioner om allt som rör SMD
 #19703  by Jedvard
 
Tomp wrote:I know that feel, bro.

När man startar 2 player i ett spel och man har så jävla roligt och så hör man plötsligt kompisen säga "kan vi inte spela något annat?".. Hjärtat slutar slå en stund.
Det är som när jag visade grannen SF2 på megadrive på fin fina lilla crt tv och han frågar varför kör du inte emulator på platt tv´n det är ju samma spel? först svartnade det...sedan hittade jag tillbaks och han fick stå ut med ca 20min nördig genomgång av hz...bilduppdatering...lyster...dithering...jämförelser av skärmar...till slut hördes ett aha! nu förstår jag och mitt liv kunde fortsätta [thumbup]
 #19984  by Jedvard
 
AlmostOriginal wrote:Tomp: Typ ;)
Jedvard: Men emulator på platt tv är ju bättre. :|

Image
Ja just ja glömde tydligen det ska be min granne om ursäkt...tack för korrigeringen [thumbup]
 #20497  by ecco
 
Senast avklarade spelen är

1. Bubble Babble (förra helgen i 2 spelarläge)
2. Sonic 2 (förra månaden. Faktiskt aldrig klarat spelet tidigare)

Otherworld:
Har inte spelat Back to the future sen jag var liten, men då tyckte jag om det. Musiken tycker jag är bra. Men skall köpa spelet på nytt och se vad jag tycker om det idag. Alla säger ju att det är skit haha :P
 #21226  by reznorhead
 
Henke wrote:Jag fuskade mig igenom Steel Empire ikväll. Blir att sälja av nån gång, vilket trist spel. Fin boxart och otroligt ballt att färdas med zeppelinare (även i rymden hahaha), men det var verkligen ingen höjdare.
Kan lyfta det ur dina händer för en hundring.
 #21227  by Henke
 
Tack Reznor, men det är den japanska versionen jag äger.
 #22467  by arneankann
 
Sådär, då var Sonic CD avklarat. Det var helt klart riktigt bra, men inte så bra som jag hört. Hade hört från många att det står mellan det och 2:an som det bästa i serien, men det här var alldeles, alldeles för lätt för att kunna klassas som ett av de allra bästa.
 #22792  by Sonic
 
Jag har försökt klara det väldigt länge och det svåraste i spelet är just "eld banan" tycker jag och jag kom bara dit hela tiden tills jag kämpade och klarade den. :) Men det är inte sista banan, sista banan är palatset. ;)
 #22899  by slaJYer
 
Spelade nyss igenom Greendog till Genesis. En helt ok plattformare, hade dock kunnat varit bättre om man sluppit den extremt långsamma undervattens-banan och skateboardbanorna.
 #23099  by Nikke
 
Klarade The Story of Thor precis, eller Beyond Oasis som Genesis-versionen heter (det var den jag körde.). Kändes riktigt bra och lagom långt (6-7h). Suttit 1-2h varje kväll i veckan så kändes riktigt skönt att avsluta Fredagen med ännu ett avklarat spel.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9